ŠkodaMagazín.cz
  • 🏠
  • Moderní škodovky
  • Staré škodovky
  • Magazín
  • Motorsport
  • Reportáže
  • Testy
  • Inzerce veteránů
  • Zásady cookies (EU)
4. 5. 2020

Výsledky ŠKODA AUTO v prvním čtvrtletí výrazně ovlivnila pandemie koronaviru Covid-19

Výsledky ŠKODA AUTO v prvním čtvrtletí výrazně ovlivnila pandemie koronaviru Covid-19
4. 5. 2020

ŠKODA AUTO Group* zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2020 tržby ve výši 4,85 miliardy eur. V porovnání s minulým rokem se tak jedná o 1,4% pokles. Provozní výsledek dosáhl hodnoty 307 milionů eur a zůstává tak na solidní úrovni, stejně jako rentabilita tržeb ve výši 6,3 %. V porovnání s rekordními výsledky roku 2019 se však jasně ukazuje, jak současná ekonomická situace a nezbytná opatření, přijatá proti dalšímu šíření pandemie koronaviru Covid-19, citlivě zasáhla obchodní činnost ŠKODA AUTO. Tento vliv je patrný při pohledu na dodávky zákazníkům: od ledna do března 2020 dodala česká automobilka zákazníkům na celém světě celkem 232 900 vozů, což je výrazně méně, než v loňském roce (první čtvrtletí 2019: 307 600 vozů; -24,3 %). Navzdory této složité situaci automobilka dále investuje do své budoucnosti a pokračuje v transformaci od výrobce automobilů k Simply Clever společnosti nabízející nejlepší řešení mobility.

Předseda představenstva ŠKODA AUTO Bernhard Maier říká: „ŠKODA AUTO zaznamenala v uplynulých letech rekordní výsledky, díky kterým v současné době ještě stále disponuje dostatečnou likviditou, což nám pomáhá v této mimořádně obtížné situaci. Jaký dopad bude mít pandemie koronaviru Covid-19 v příštích měsících na celosvětový prodej vozů, nedokáže dnes nikdo přesně odhadnout. Jedno je však jasné: zastavením výroby jsme ve ŠKODA AUTO ztratili více než 100 000 vozů. Přesto bojujeme za každé auto, protože počet nevyřízených objednávek je stále vysoký. Naše společnost si strategicky vede dobře, má velmi dobrý základ a atraktivní, moderní modelové portfolio. Držíme se tedy i nadále našich střednědobých a dlouhodobých plánů. Nyní však potřebujeme rychlé a cílené státní stimuly pro celou ekonomiku, aby byla dlouhodobě zajištěna pracovní místa a znovu obnovena důvěra ve společnosti.“

Přečtěte si také:  ŠKODA AUTO věnuje ve spolupráci s koncernem Volkswagen milion eur na boj s pandemií covid-19 v Indii

Člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast financí a IT, Klaus-Dieter Schürmann, zdůrazňuje: „Ekonomické dopady pandemie koronaviru Covid-19 a nezbytných opatření, přijatých k jejímu utlumení, pociťujeme velmi výrazně. Propadající se odbyt, negativní efekty směnných kurzů a klesající tržby výrazně ovlivnily výsledek. V současné situaci má zajištění likvidity zásadní význam. ŠKODA AUTO proto přijala rozsáhlá opatření pro krátkodobé efektivní snížení nákladů a výdajů. S ohledem na další finanční rizika a dopady pandemie Covid-19 musíme postupovat obezřetně. Největší zátěž, plynoucí z aktuální krize, očekáváme ve druhém čtvrtletí, s následným postupným zotavením ve třetím a možným návratem na loňskou úroveň ve čtvrtém čtvrtletí.“

Alain Favey, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu, vysvětluje: „Současná situace je pro celou naši prodejní organizaci obrovskou výzvou. Od ledna do dubna jsme celosvětově zaznamenali pokles o téměř 24 % ve srovnání s loňským rokem. V uplynulých týdnech jsme pro každý trh připravili rozsáhlé balíčky opatření, abychom podpořili naše prodejce a importéry. Naším cílem je po postupném otevření našich prodejců co nejrychleji opět nasadit tempo.“

ŠKODA AUTO Group* – Ukazatele ve čtvrtletním srovnání, leden až březen 2020/2019**

leden – březen 2020/2019
 

2020

 

2019

Změna

v %

Dodávky zákazníkům vozů 232 900 307 600 -24,3
Dodávky zákazníkům, bez Číny vozů 203 900 243 300 -16,2
Výroba*** vozů 223 400 258 700 -13,6
Odbyt**** vozů 237 000 274 700 -13,7
Tržby mil. EUR 4 850 4 920 -1,4
Provozní výsledek mil. EUR 307 410 -25,1
Rentabilita tržeb (Return on Sales) % 6,3 8,3
Investice (bez aktivovaných vývojových nákladů) mil. EUR 132 190 -30,5
Čistý peněžní tok mil. EUR 245 470 -48,2

 *ŠKODA AUTO Group zahrnuje společnosti ŠKODA AUTO a.s, ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o., ŠKODA AUTO Deutschland GmbH, SKODA AUTO Volkswagen India Private Ltd. a podíl na zisku společnosti OOO VOLKSWAGEN Group RUS.
** Procentní odchylky jsou vypočítány z nezaokrouhlených čísel.
*** Zahrnuje výrobu ŠKODA AUTO Group, bez výroby v Číně, na Slovensku, v Rusku a v Německu, ale včetně ostatních koncernových značek jako SEAT, AUDI a VW; výroba vozů bez rozložených sad.
**** Zahrnuje odbyt ŠKODA AUTO Group na odbytové společnosti, včetně ostatních koncernových značek jako SEAT, AUDI, VW, PORSCHE a LAMBORGHINI; odbyt vozů bez rozložených sad.

Dodávky vozů zákazníkům v prvním čtvrtletí 2020

Od ledna do března dodala ŠKODA AUTO zákazníkům na celém světě 232 900 vozů (první čtvrtletí 2019: 307 600 vozů; -24,3 %).

V západní Evropě zaznamenala značka ŠKODA od ledna do března celkem 106 700 dodaných vozů zákazníkům (první čtvrtletí 2019: 137 900 vozů; -22,6 %). Na svém celosvětově druhém největším trhu, v Německu, dodala automobilka zákazníkům za první tři měsíce tohoto roku 35 800 vozů (první čtvrtletí 2019: 48 000 vozů; -25,4 %). Navzdory všeobecnému trendu dosáhla automobilka v prvním čtvrtletí dvouciferného růstu v Norsku: 1 700 dodaných vozů odpovídá nárůstu o 25,4 % oproti minulému roku (první čtvrtletí 2019: 1 400 vozů).

Ve střední Evropě dodala automobilka zákazníkům v prvním čtvrtletí celkem 46 900 vozů (první čtvrtletí 2019: 52 300 vozů; -10,2 %). Na domácím trhu v České republice poklesly dodávky zákazníkům za první tři měsíce v porovnání s loňským rokem na 21 300 vozů (první čtvrtletí 2019:
22 000; -3,3 %). V Chorvatsku dodávky v tomto období vzrostly na 1 500 vozů, což odpovídá nárůstu o 13,3 % (první čtvrtletí 2019: 1 300 vozů).

Ve východní Evropě bez Ruska zaznamenala ŠKODA v prvním čtvrtletí roku 8 700 dodaných vozů zákazníkům (první čtvrtletí 2019: 11 000 vozů; -21,2 %).

V Rusku automobilka od ledna do března zvýšila dodávky o 13,9 % na 21 000 vozů (první čtvrtletí 2019: 18 400 vozů).

Na svém celosvětově největším trhu v Číně dodala značka ŠKODA v prvním čtvrtletí 29 000 vozů (první čtvrtletí 2019: 64 300 vozů; -54,9 %).

V Indii zaznamenala automobilka od ledna do března 3 100 dodaných vozů zákazníkům (první čtvrtletí 2019: 3 900 vozů; -21,2 %).

V Turecku dodala ŠKODA zákazníkům za první čtvrtletí 3 800 vozů, což odpovídá nárůstu o 60,5 % (první čtvrtletí 2019: 2 300 vozů).

Dodávky značky ŠKODA zákazníkům v prvním čtvrtletí 2020 (v kusech, zaokrouhleně, po modelech; +/- meziročně v procentech):

  • ŠKODA OCTAVIA (62 400; -32,5 %)
  • ŠKODA KODIAQ (33 600; -5,8 %)
  • ŠKODA KAROQ (30 200; -15,6 %)
  • ŠKODA FABIA (27 300; -44,3 %)
  • ŠKODA KAMIQ (25 500; +107,2 %)
  • ŠKODA SUPERB (21 700; -23,3 %)
  • ŠKODA SCALA (14 500; +3 572,8 %)
  • ŠKODA RAPID (prodej v Číně, Rusku a Indii 14 200; -66,4 %)
  • ŠKODA CITIGO (prodej pouze v Evropě: 3 400; -)

covid-19 koronavirus prodej statistiky

Podobné články:

  • ŠKODA AUTO v prvním čtvrtletí výrazně zvýšila dodávky zákazníkům i provozní výsledek
  • Benefiční koncert společnosti ŠKODA AUTO a České filharmonie podpořil rodiny obětí pandemie covid-19
  • ŠKODA AUTO dosáhla v prvním čtvrtletí navzdory velkým výzvám rentability tržeb ve výši 6,6 %
  • Auto roku 2021/2022 v České republice zná výsledky: ŠKODA FABIA je na stupních vítězů, ENYAQ iV zabodoval u veřejnosti
  • ŠKODA výrazně rozšiřuje nabídku online prodeje o skladové vozy
  • ŠKODA AUTO nabízí zaměstnancům bezplatný dobrovolný rychlotest na přítomnost protilátek proti koronaviru

On-line kalkulačky autopojištění

  • Kalkulačka: Povinné ručení
  • Kalkulačka: Havarijní pojištění

Oblečení ŠKODA

logo ŠkodaMagazín.cz
KONTAKT | REKLAMA | ODKAZY
Zásady používání souborů cookie
Jakékoliv kopírování obsahu nebo částí obsahu magazínu ŠkodaMagazín.cz je zakázáno, s výjimkou použití části obsahu s výslovným písemným (e-mailovým) svolením autorů nebo použití části obsahu formou citace. Články vyjadřují soukromý názor autora. Názory autora se nemusí ztotožňovat s názory redakce a vydavatele.

Mediální skupina:

logo ŠkodaMagazín.cz
© 2020 Pavel Srp, AutoMotoZprávy.cz
Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}