ŠkodaMagazín.cz
  • 🏠
  • Moderní škodovky
  • Staré škodovky
  • Magazín
  • Motorsport
  • Reportáže
  • Testy
  • Inzerce veteránů
  • Zásady cookies (EU)
7. 12. 2020

„Určitě nesměřujeme k tomu, aby se Škoda stala levnou značkou,“ říká její šéf Thomas Schäfer

„Určitě nesměřujeme k tomu, aby se Škoda stala levnou značkou,“ říká její šéf Thomas Schäfer
7. 12. 2020

Od skromné dílny na opravu jízdních kol se Škoda Auto vypracovala na globální automobilku, působící na více než 100 národních trzích. V průběhu 125leté historie se měnil její sortiment i výrobní zázemí. Od roku 1991 je podnik součástí koncernu Volkswagen a aktuálně se transformuje v poskytovatele komplexních produktů a služeb individuální mobility.

Předsedou představenstva společnosti Škoda Auto je od srpna 2020 Thomas Schäfer. Do České republiky přišel z Jižní Afriky a hned v jednom z prvních rozhovorů pro česká média řekl: „Škoda je úžasná značka s obrovským potenciálem.“

Thomas-Schaefer-portrait
Thomas Schäfer

Jakým směrem máte v úmyslu automobilku posunout?

Značce Škoda se díky práci celého týmu i mého předchůdce daří velmi dobře. Mým hlavním úkolem je psát s tímto týmem v příštích letech další kapitoly jejího úspěšného příběhu. Nadále se budeme držet Strategie 2025. Jedná se o efektivní plán, ale ještě nás čeká dlouhá cesta k dosažení veškerých cílů. Samozřejmě chci také přispívat svými nápady, abychom značku posunuli o další krok kupředu.

Co tím přesně myslíte?

Škoda Auto zaujímá v tuto chvíli jasnou pozici, za vynaložené peníze poskytuje skvělou hodnotu. U našich zákazníků výborně fungují Simply Clever řešení, mimořádná prostornost, praktičnost a jedinečný design, které nabízí každý model. Vozy Škoda budou vždy dostupné – ať už cílíme na studenty, mladé rodiny nebo starší páry. Tohoto směru se budeme držet i nadále. Kromě současné modelové řady však vidím další možnosti růstu v dobývání nových trhů či ve větším zaměření na segment dostupných vozů, tím pádem získáme příležitost významně rozšířit zákaznické portfolio.

Když zmiňujete segment dostupných vozů, máte na mysli posun směrem k levné značce?

Určitě nesměřujeme k tomu, aby se Škoda stala levnou značkou. Soustředíme se na korejské, japonské a francouzské výrobce, to jsou naši hlavní konkurenti a s nimi budeme soupeřit a společně využijeme potenciál značky. Už se těším, až v příštím roce uvedeme na trh nový model Fabia. Bude to skvělé auto, má očekávání jsou tedy velká.

Automobilový průmysl stojí nyní před velkými výzvami. Transformace směrem k pohonům šetrným k životnímu prostředí, digitalizaci a autonomnímu řízení, koronavirus a s ním spojená odbytová krize… Jak byste stručně popsal vývoj automobilového průmyslu za posledních pět let?

Branže se nyní vyvíjí rychlým tempem. Témata už byla jmenována. Bezesporu se tu jedná o program mamutích rozměrů. Já v tom ovšem vidím především šance: máme jedinečnou příležitost automobil i automobilový průmysl trvale změnit a pozvednout na novou úroveň. Je to skvělá motivace a současně velká odpovědnost. A té chceme ve společnosti Škoda Auto dostát. Co se týče odbytové krize v důsledku pandemie koronaviru, nejsem takovým pesimistou. Naše prodejní výsledky ukazují, že letošní rok v žádném případě není ztracený. Jedeme na plný plyn, abychom dosáhli maxima možného.

Vozy Škoda budou vždy dostupné – ať už cílíme na studenty, mladé rodiny nebo starší páry. Tohoto směru se budeme držet i nadále.

Milníky 30leté historie značky Škoda

  • 1991 Koncern Volkswagen získává podíl ve státní automobilce Škoda, automobilová akciová společnost. Předsedou představenstva se stává Ludvík Kalma
  • 1993 Společnost zavádí nové logo se souslovím Škoda Auto
  • 1994 V závodě ve Vrchlabí zahajují sériovou výrobu modelu Felicia, na podzim se rozbíhá výroba těchto modelů také na mladoboleslavské lince
  • 1996 Sdílení komponentů přestává být jednosměrné. Škoda Auto zahajuje dodávky také pro jiné značky koncernu
  • 1996 Automobilka představuje zásadní novinku, liftback Octavia, první model nižší střední třídy v novodobé historii
  • 1997 Předsedou představenstva se stává Vratislav Kulhánek
  • 1998 Škoda Auto oznamuje vstup na indický trh
  • 1999 Na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem se představuje Škoda Fabia, která má jako první v koncernu podvozkovou platformu A04 V Řepově na okraji Mladé Boleslavi zahajuje provoz nový, velkoryse pojatý sklad originálních náhradních dílů Škoda Parts Center
  • 2000 V lednu se pokládá základní kámen nového montážního závodu v indickém městě Aurangábád ve státě Maháráštra
  • 2001 Frankfurtský autosalon je svědkem efektní retro show, během níž se odhaluje nový model Superb, sedan o délce 4,8 metru
  • 2007 Vozy ŠKODA se začínají vyrábět v Číně, jejich prodej zahajuje slavnostní prezentace v Šanghaji
  • 2008 Šéfdesignérem se stává pětatřicetiletý Jozef Kabaň, mimo jiné absolvent londýnské Royal College of Art
  • 2009 Automobilka představuje pátou modelovou řadu značky Škoda, SUV Yeti, jehož koncept byl prezentován už v roce 2005
  • 2010 Čína se stává největším odbytištěm vozů Škoda
  • 2014 V Mladé Boleslavi je uvedeno do provozu nové Motorové centrum, které doplňuje stávající Technologické a vývojové centrum společnost
  • 2016 Přichází SUV Škoda Kodiaq, pojmenované podle aljašského města Kodiak
  • 2016 V Praze startuje pilotní fáze projektu Škoda Auto DigiLab, ideové dílny, v níž se kreativní týmy věnují vývoji nových obchodních modelů i služeb
  • 2017 Škoda Auto hostí první kolokvium o budoucnosti automobilového průmyslu, Sdružení automobilového průmyslu podepisuje se zástupci vlády memorandum o spolupráci
  • 2017 Škoda Auto oznamuje rekordní investice do alternativních pohonů. Představuje studii VISION E, SUV kupé čistě na elektrický pohon.
  • 2017 Ve Stockholmu debutuje nové SUV Škoda Karoq
  • 2018 Světové veřejnosti se představuje Škoda Scala. Děje se tak v Tel Avivu, který patří ke světovým centrům start-upů Zahajuje činnost Škoda Auto DigiLab Israel. Společnost je propojena s mnoha místními start-upy a technologickými firmami, které vyvíjí nejrůznější digitální služby mobility
  • 2020 Přichází Škoda Enyaq iV, první elekromobil nové generace, postavený na základech modulární platformy MEB

historie Thomas Schäfer

Podobné články:

  • Novým předsedou představenstva společnosti ŠKODA AUTO je Thomas Schäfer
  • Škoda říká: „Simply Clever nápadů máme ještě dost!“
  • Nová ŠKODA FABIA: Co o ní říkají její spolutvůrci?
  • ŠKODA AUTO dělá v boji proti nákaze covid-19 více než je její povinnost daná státem – už měsíce testuje a připravuje se na očkování
  • ŠKODA ENYAQ iV dostala dva elektromotory a pohon 4x4, její prodej na českém trhu právě startuje

On-line kalkulačky autopojištění

  • Kalkulačka: Povinné ručení
  • Kalkulačka: Havarijní pojištění

Oblečení ŠKODA

logo ŠkodaMagazín.cz
KONTAKT | REKLAMA | ODKAZY
Zásady používání souborů cookie
Jakékoliv kopírování obsahu nebo částí obsahu magazínu ŠkodaMagazín.cz je zakázáno, s výjimkou použití části obsahu s výslovným písemným (e-mailovým) svolením autorů nebo použití části obsahu formou citace. Články vyjadřují soukromý názor autora. Názory autora se nemusí ztotožňovat s názory redakce a vydavatele.

Mediální skupina:

logo ŠkodaMagazín.cz
© 2020 Pavel Srp, AutoMotoZprávy.cz
Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}