Klasické sériové škodovky s motorem vzadu nikdy nebyla úplně rychlá auta, přestože závodní 130 RS nebo 130 LR dokázaly porážet i výrazně silnější a na pohled schopnější auta. Pod kapotami sériových aut se nacházely čtyřválec s objemem jednoho až 1,3 litru s výkonem do nějakých 60 koní. Přestože auta nevážila moc, dynamikou neoslnila.
Řešením bylo buď motor upravit anebo ho vyměnit. V dřívějších dobách to nebývalo úplně jednoduché, ale i v posledních přibližně 20-30 letech už to jde. Do škodovek se dávaly motory z Favoritů nebo z Felicií, ale na tuningových srazech po přelomu tisíciletí nebyly výjimkou ani přeplňované 1,8T 20V z Octavií. Polák, majitel užovky, původně Škody 120 se rozhodl jít jinou cestou. Pod zadní kapotu svého auta nainstaloval čtyřválcový boxer ze Subaru.
Jde o motor s označením EJ20, což prozrazuje atmosférický dvoulitr s 85 kW/116 koňmi. Jde o motor typu boxer s protilehlými písty, takže nezabere moc místa do žádného směru. Motor ale nezůstal sériový a po „drobných úpravách“ má podle majitel 143 koní a 212 Nm. Díky tomu dokáže z nuly na stovku zrychlit za něco přes 8 sekund a škodovka s ním dokáže pelášit rychlostí až 207 km/h.
To by bylo se sériovým autem asi trochu o život, takže jsou tu i další úpravy. Subaru jsou auta s pohonem všech čtyř kol, ale tahle černá škodovka zůstala pouze zadokolkou. Jak složité bylo takový motor do auta namontovat tak, aby fungoval, nevíme, ale víme, že převodovka a zadní odpružení pochází z Rapidu a je zkombinované s předními pružinami s Nissanu Navara D40. Přední odpružení kombinuje tlumiče z Mitsubishi a zadní pružiny z Mercedes-Benzu W210.
Kola jsou FONDMETAL 4000 HB s rozměry 7×15 palců, pod nimiž se ukrývají úplně jiné přední brzdy. Kotouče jsou použity z BMW 320i (E30) a zkombinovány jsou s třmeny z Fordu Scorpio Cosworth 2.9.
Pokud by vás zajímalo o autě ještě něco víc, tak spoustu podrobností i fotek si můžete prohlédnout třeba zde.