ŠkodaMagazín.cz
  • 🏠
  • Moderní škodovky
  • Staré škodovky
  • Magazín
  • Motorsport
  • Reportáže
  • Testy
  • Inzerce veteránů
  • Zásady cookies (EU)
1. 1. 2022

Tahle škodovka má motor ze Subaru. Zní i jede parádně

Tahle škodovka má motor ze Subaru. Zní i jede parádně
1. 1. 2022

Klasické sériové škodovky s motorem vzadu nikdy nebyla úplně rychlá auta, přestože závodní 130 RS nebo 130 LR dokázaly porážet i výrazně silnější a na pohled schopnější auta. Pod kapotami sériových aut se nacházely čtyřválec s objemem jednoho až 1,3 litru s výkonem do nějakých 60 koní. Přestože auta nevážila moc, dynamikou neoslnila.

Řešením bylo buď motor upravit anebo ho vyměnit. V dřívějších dobách to nebývalo úplně jednoduché, ale i v posledních přibližně 20-30 letech už to jde. Do škodovek se dávaly motory z Favoritů nebo z Felicií, ale na tuningových srazech po přelomu tisíciletí nebyly výjimkou ani přeplňované 1,8T 20V z Octavií. Polák, majitel užovky, původně Škody 120 se rozhodl jít jinou cestou. Pod zadní kapotu svého auta nainstaloval čtyřválcový boxer ze Subaru.

Jde o motor s označením EJ20, což prozrazuje atmosférický dvoulitr s 85 kW/116 koňmi. Jde o motor typu boxer s protilehlými písty, takže nezabere moc místa do žádného směru. Motor ale nezůstal sériový a po „drobných úpravách“ má podle majitel 143 koní a 212 Nm. Díky tomu dokáže z nuly na stovku zrychlit za něco přes 8 sekund a škodovka s ním dokáže pelášit rychlostí až 207 km/h.

To by bylo se sériovým autem asi trochu o život, takže jsou tu i další úpravy. Subaru jsou auta s pohonem všech čtyř kol, ale tahle černá škodovka zůstala pouze zadokolkou. Jak složité bylo takový motor do auta namontovat tak, aby fungoval, nevíme, ale víme, že převodovka a zadní odpružení pochází z Rapidu a je zkombinované s předními pružinami s Nissanu Navara D40. Přední odpružení kombinuje tlumiče z Mitsubishi a zadní pružiny z Mercedes-Benzu W210.

Kola jsou FONDMETAL 4000 HB s rozměry 7×15 palců, pod nimiž se ukrývají úplně jiné přední brzdy. Kotouče jsou použity z BMW 320i (E30) a zkombinovány jsou s třmeny z Fordu Scorpio Cosworth 2.9.

Přečtěte si také:  Škoda sraz Běšiny - červen 2022 [fotogalerie]

Pokud by vás zajímalo o autě ještě něco víc, tak spoustu podrobností i fotek si můžete prohlédnout třeba zde.

nový motor škoda 120 subaru tuning užovka

Podobné články:

  • Jak zní a jezdí nová Škoda Slavia? Podívejte se na video
  • Výrobní jubileum v Mladé Boleslavi: ŠKODA AUTO vyrobila třímiliontý motor řady EA211
  • Tahle Škoda Yeti dostala pod kapotu pětiválec z Audi RS 3!
  • Domácí šampionát jede v rychlém sledu, Rallye Český Krumlov se vrací k tradičnímu jarnímu termínu
  • První jízdní dojmy: Škoda Octavia RS iV - jak jezdí plug-in hybridní "sportovní" škodovka?
  • Která škodovka si drží nejlépe hodnotu?

On-line kalkulačky autopojištění

  • Kalkulačka: Povinné ručení
  • Kalkulačka: Havarijní pojištění

Oblečení ŠKODA

logo ŠkodaMagazín.cz
KONTAKT | REKLAMA | ODKAZY
Zásady používání souborů cookie
Jakékoliv kopírování obsahu nebo částí obsahu magazínu ŠkodaMagazín.cz je zakázáno, s výjimkou použití části obsahu s výslovným písemným (e-mailovým) svolením autorů nebo použití části obsahu formou citace. Články vyjadřují soukromý názor autora. Názory autora se nemusí ztotožňovat s názory redakce a vydavatele.

Mediální skupina:

logo ŠkodaMagazín.cz
© 2020 Pavel Srp, AutoMotoZprávy.cz
Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}