Archiv rubriky: Staré škodovky

ŠKODA AUTO zveřejnila nový díl svého SIMPLY CLEVER PODCASTu také ve formě videocastu. Ve 30 minutové reportáži představuje moderátor Vojtěch Koval historii modelu ŠKODA 1100 OHC Coupé z roku 1959 i jeho rozsáhlou renovaci. Zajímavé zákulisní informace podávají mimo jiné odborníci ze ŠKODA Muzea i z centra výroby prototypů české…

Čtěte více

Hold výročí 120 let ŠKODA Motorsport vzdaly týmy ŠKODA Muzea a centra stavby prototypů ŠKODA AUTO precizní rekonstrukcí ikonického závodního speciálu ŠKODA 1100 OHC Coupé. Znovuzrození kupé renovací dochovaného rámu, podvozku, agregátu a stavbou karoserie podle originální dokumentace umožnilo spojení tradičních postupů a nejmodernějších technologií. Atraktivní vůz je plně provozuschopný.…

Čtěte více

skoda_120-motor-subaru

Klasické sériové škodovky s motorem vzadu nikdy nebyla úplně rychlá auta, přestože závodní 130 RS nebo 130 LR dokázaly porážet i výrazně silnější a na pohled schopnější auta. Pod kapotami sériových aut se nacházely čtyřválec s objemem jednoho až 1,3 litru s výkonem do nějakých 60 koní. Přestože auta nevážila…

Čtěte více

SKODA_Motorsport-120-let

ŠKODA Motorsport slaví svých 120 let nejen úspěchy speciálů ŠKODA FABIA Rally2 evo na tratích FIA Mistrovství světa, ale i připomenutím série triumfů uplynulých dekád. Zásadní milníky značky L&K/ŠKODA, působivé příběhy jejích vozů i závodníků připomínají čtivé texty a atraktivní fotografie nové brožury, dostupné online. Ve videu představuje 120letý vývoj…

Čtěte více

Kreativní podnikatel Alexandr „Saša“ Kolowrat–Krakovský stál nejen u zrodu rakouského filmového průmyslu, ale významnou stopu zanechal také coby nadšený automobilový závodník. Hrabě Kolowrat–Krakovský stál za vznikem unikátní přestavby původního modelu Laurin & Klement RK, která dnes patří k nejcennějším exponátům Národního technického muzea v Praze. Společnost Laurin & Klement získala…

Čtěte více

skoda_120-finska_reklama-video

Škoda 120 a další varianty byla labutí písní škodovek s motorem vzadu. Byla to dlouho recyklovaná koncepce, která už dávno přestala fungovat, ale tehdejší komunistické plánování všechny moderní modely smetlo ze stolu. Ačkoliv po Evropě už se tehdy hojně prodávaly hatchbacky s pohonem předních kol a motorem vpředu, Škoda stále…

Čtěte více

nemci-kontrolujou-skodovku

Úspěšná modelová řada Škoda Favorit patřila počátkem 90. let k hlavním devizám československé automobilky, kterou se stát rozhodl nabídnout k privatizaci. Před 30 lety, 16. dubna 1991, se nakonec česká značka stala součástí koncernu Volkswagen. Mladoboleslavská společnost tehdy ročně vyprodukovala necelých 200 000 vozů jediné modelové řady, které vyjížděly ze…

Čtěte více

210125_Rallye_Monte_Carlo_1-1536x1260

ŠKODA AUTO letos slaví mimořádné výročí: Před 120 lety zahájil mladoboleslavský výrobce vozidel úspěšné angažmá na poli motoristického sportu. Řadu cenných trofejí dobyla i na trati prestižní Rallye Monte Carlo. Vozy Laurin & Klement závodily již při druhém ročníku rallyové klasiky v roce 1912 a v roce 1936 stál na…

Čtěte více

skoda-zavody-nehoda

Kdo brzdí, prohrává, říká se, ale brzdit je potřeba. Pokud totiž rychlost přeženete, do cíle nedojedete. A dokazuje to i přiložené video, které je kompilací nehod starých škodovek ze závodů. V osmiminutovém videu uvidíme vše od původních škodovky 440, přes zadomotorové škodovy (100, 110R, 120 a podobně) přes Favorit až…

Čtěte více

1973_a_pozdeji_SKODA_110_R

Ikonické kupé ŠKODA 110 R slavilo výstavní premiéru před 50 lety, 5. září 1970 v Brně. Nadčasově elegantní sportovní vůz s motorem vzadu byl nejen prodejně úspěšný, ale stal se i základem legendárních soutěžních a závodních modelů Š 180 RS, 200 RS a především „Porsche Východu“ Š 130 RS. Rok…

Čtěte více

10/27