Archiv rubriky: Staré škodovky

Škoda 1203

I když vývoj vozu Škoda 1203 trval dlouhých dvanáct let, výsledkem byl na svou dobu moderní a robustní lehký užitkový automobil s trambusovou karoserií. Výsledné provedení vozu Škoda 1203 se poprvé představilo 14. září 1968, sériová výroba v závodě ve Vrchlabí byla spuštěna 20. listopadu téhož roku. Následně se tento…

Čtěte více

ŠKODA Muzeum, Mladá Boleslav

Z městečka nedaleko Varšavy až do Mladé Boleslavi se vypravila dvojice vozů Škoda Favorit. Jejich řidiči, otec a syn, se s rodinou vydali prozkoumat původ svých vozů do jejich rodiště. Poznejte tyto milé nadšence. Od představení modelu Škoda Favorit uplynulo letos 16. září už šestatřicet let a i ty nejmladší…

Čtěte více

Škoda 1101 Roadster

Na jubilejní 20. ročník oblíbené veteránské rally Sachsen Classic vyslala Škoda Auto sedm vozů a posádek. Podívejte se na jedinečné mladoboleslavské vozy v akci. Nedaleko českých hranic, v německém Sasku, proběhl 17. až 19. srpna už 20. ročník prestižní rally historických aut Sachsen Classic. Rally, jejíž trasa vede různorodou saskou…

Čtěte více

Sportovní vozy s vybraným rodokmenem si daly dostaveníčko ve francouzském Le Mans. Vstupenkou na tuhle sešlost byla dřívější účast ve zdejším legendárním závodě na 24 hodin. A proto tu s číslem 44 nechyběl ani bílý vůz ŠKODA Sport, který vytrvalostní závod jel v roce 1950. Závod Le Mans Classic se…

Čtěte více

ŠKODA AUTO zveřejnila nový díl svého SIMPLY CLEVER PODCASTu také ve formě videocastu. Ve 30 minutové reportáži představuje moderátor Vojtěch Koval historii modelu ŠKODA 1100 OHC Coupé z roku 1959 i jeho rozsáhlou renovaci. Zajímavé zákulisní informace podávají mimo jiné odborníci ze ŠKODA Muzea i z centra výroby prototypů české…

Čtěte více

Hold výročí 120 let ŠKODA Motorsport vzdaly týmy ŠKODA Muzea a centra stavby prototypů ŠKODA AUTO precizní rekonstrukcí ikonického závodního speciálu ŠKODA 1100 OHC Coupé. Znovuzrození kupé renovací dochovaného rámu, podvozku, agregátu a stavbou karoserie podle originální dokumentace umožnilo spojení tradičních postupů a nejmodernějších technologií. Atraktivní vůz je plně provozuschopný.…

Čtěte více

skoda_120-motor-subaru

Klasické sériové škodovky s motorem vzadu nikdy nebyla úplně rychlá auta, přestože závodní 130 RS nebo 130 LR dokázaly porážet i výrazně silnější a na pohled schopnější auta. Pod kapotami sériových aut se nacházely čtyřválec s objemem jednoho až 1,3 litru s výkonem do nějakých 60 koní. Přestože auta nevážila…

Čtěte více

SKODA_Motorsport-120-let

ŠKODA Motorsport slaví svých 120 let nejen úspěchy speciálů ŠKODA FABIA Rally2 evo na tratích FIA Mistrovství světa, ale i připomenutím série triumfů uplynulých dekád. Zásadní milníky značky L&K/ŠKODA, působivé příběhy jejích vozů i závodníků připomínají čtivé texty a atraktivní fotografie nové brožury, dostupné online. Ve videu představuje 120letý vývoj…

Čtěte více

Kreativní podnikatel Alexandr „Saša“ Kolowrat–Krakovský stál nejen u zrodu rakouského filmového průmyslu, ale významnou stopu zanechal také coby nadšený automobilový závodník. Hrabě Kolowrat–Krakovský stál za vznikem unikátní přestavby původního modelu Laurin & Klement RK, která dnes patří k nejcennějším exponátům Národního technického muzea v Praze. Společnost Laurin & Klement získala…

Čtěte více

skoda_120-finska_reklama-video

Škoda 120 a další varianty byla labutí písní škodovek s motorem vzadu. Byla to dlouho recyklovaná koncepce, která už dávno přestala fungovat, ale tehdejší komunistické plánování všechny moderní modely smetlo ze stolu. Ačkoliv po Evropě už se tehdy hojně prodávaly hatchbacky s pohonem předních kol a motorem vpředu, Škoda stále…

Čtěte více

10/31