ŠkodaMagazín.cz
  • 🏠
  • Moderní škodovky
  • Staré škodovky
  • Magazín
  • Motorsport
  • Reportáže
  • Testy
  • Inzerce veteránů
  • Zásady cookies (EU)
3. 2. 2020

ŠKODA VISION IN představena. V Česku se ale prodávat nebude

ŠKODA VISION IN představena. V Česku se ale prodávat nebude
3. 2. 2020

ŠKODA VISION IN je předobrazem SUV pro Indii. Je moderní a ctí potřeby indického trhu. Interiér robustního SUV spojuje luxusní prvky jako český křišťál a hold indické technice tisku Kalamkari.

ŠKODA AUTO představila koncept VISION IN na autosalonu v Dillí. Studie VISION IN je 4 256 milimetrů dlouhá, 1 589 mm vysoká a disponuje rozvorem 2 671 milimetrů. Tyto parametry zaručují optimální vnitřní prostor a maximální variabilitu, což jsou jedny ze základních požadavků zákazníků v Indii, a to i u těch nejdostupnějších vozů. Jedním z dalších požadavků je i robustní vzhled, který sám o sobě naznačí odolnost vozu v náročném indickém provozu po zpevněných cestách i mimo ně. Indičtí zákazníci také často žádají výrazný až extravagantní design – a studie VISION IN tento požadavek splňuje.

Výrazná, česká a indická

Koncept dostal mohutnou masku s žebrováním typickou pro SUV modely ŠKODA. U studie vylepšuje dojem z masky využití křišťálu a podsvícení. Krystalickou strukturu dostaly i dvoudílné LED světlomety. Nárazník pak plně vyhovuje požadavkům robustnosti, v horní části je lakovaný v barvě karoserie, spodní část tvoří hliníkový spojler a spojnicí mezi těmito oblastmi je široký přívod vzduchu s mřížkou s krystalickou strukturou.

Boky vozu zvýrazňuje typická tornado linie, v zadní části pak dominují ostře řezané LED světlomety ve tvaru písmene L, nápis ŠKODA s LED podsvícením a výrazný hliníkový difuzor ve spodní části nárazníku. Pro ještě výraznější vzhled dostala studie zářivě oranžovou barvu.

V interiéru konceptu VISION IN se nejnovější technologie a materiály setkávají s tradiční indickou řemeslnou zručností a českým uměním křišťálu. „V modelu ŠKODA VISION IN kombinujeme indické a české tradice s nejnovějšími technologiemi. Používáme také klasické materiály, například mimořádně udržitelnou, bezchromovou pravou kůži společně s veganskými alternativami kůže – tímto způsobem jsme cíleně rozvinuli nový koncept interiéru ŠKODA a doplnili jej o zajímavé detaily,“ popisuje základní myšlenky návrhu interiéru šéfdesignér ŠKODA AUTO Oliver Stefani.

Přečtěte si také:  Nová ŠKODA OCTAVIA SCOUT se představuje ve videu. Přesvědčí vás za 60 sekund?

Výzdoba interiéru vzdává hold indické technice tisku Kalamkari, při které jsou tradiční motivy nanášeny ručně za pomoci razítek vyrobených ze dřeva. Na palubní desce i područkách ve dveřích pak najdeme výzdobu z tradičního českého křišťálu. Křišťálové tlačítko na přístrojové desce je jakousi branou mezi skutečným a digitálním světem, lze pomocí něj vyvolat komunikaci s digitálním asistentem vozu. Dominantou přístrojové desky je centrální displej s úhlopříčkou 12,3 palce. Nechybí ani digitální přístrojový štít Virtual Cockpit.

Silná a inovativní

Pod kapotou studie ŠKODA VISION IN se nachází zážehový motor 1.5 TSI s výkonem 110 kW a točivým momentem 250 Nm, jehož sílu přenáší na vozovku sedmistupňová automatická převodovka DSG. Její ovládání zajišťuje systém shift-by-wire, tedy řazení bez mechanického spojení voliče a samotné převodovky, kdy pokyny putují elektronickou cestou. Elektrické je i ovládání parkovací brzdy.

Studie má devatenáctipalcová kola z lehkých slitin a pneumatikami o rozměru 235/45 R19. V této konfiguraci zvládne VISION IN zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h je otázkou 14,3 sekundy. Maximální rychlost konceptu je 195 km/h. Koncept tímto zároveň ukazuje technické možnosti, kterými disponuje nová podvozková platforma MQB-A0-IN.

Christian Strube, člen představenstva ŠKODA AUTO pro technický rozvoj, k platformě dodává: „MQB-A0-IN představuje platformu, kde jsme se výrazně řídili lokálními požadavky indického trhu. Z hlediska efektivity nákladů nám to umožňuje kombinovat potřebný prostor, vysokou kvalitu i moderní technologii. Díky výrobě v Indii jsme společně s našimi místními subdodavateli také schopni rychle a pružně reagovat na změny na trhu.“
Simply Clever

Přečtěte si také:  Tahle Škoda Yeti dostala pod kapotu pětiválec z Audi RS 3!

Studie VISION IN je významným milníkem v přítomnosti automobilky ŠKODA na indickém trhu. Je první ukázkou využití zbrusu nové lokalizované subkompaktní platformy MQB-A0-IN, která vznikla plně v režii ŠKODA AUTO.

Díky technickým možnostem platformy rozšířila studie VISION IN i paletu použitých Simply Clever řešení, která jsou pro vozy ŠKODA tak typická. Prostor, který ušetřily nové digitální ovládací prvky vozu, je například využit k rozšíření odkládacích ploch. Zadní sedadla jsou variabilní a třímístnou konfiguraci lze snadno proměnit na dvě pohodlná křesla se středovou konzolou.

Chytré jsou i potahy sedadel. Jsou snímatelné a oboustranné, jedna strana nabízí luxusní a druhá sportovní povrch. K čalounění interiéru jsou použity různé přírodní materiály vyrobené z obnovitelných zdrojů.

SKODA-VISION_IN- (1)
SKODA-VISION_IN- (2)
SKODA-VISION_IN- (3)
SKODA-VISION_IN- (4)
SKODA-VISION_IN- (5)
SKODA-VISION_IN- (6)
SKODA-VISION_IN- (7)
SKODA-VISION_IN- (8)
SKODA-VISION_IN- (9)
SKODA-VISION_IN- (10)
SKODA-VISION_IN- (11)

Indie je budoucnost

Nová platforma zohlednila potřeby právě indických zákazníků a pamatuje na specifika tamního trhu. Tyto požadavky rozvíjí právě studie VISION IN. Jde o robustní a sebevědomé auto, které je zároveň připraveno odolávat drsným podmínkám na indických cestách. K tomu přidává moderní řešení, která ukazují, jak se může mobilita v Indii posouvat v blízké budoucnosti vpřed.

Všechna použitá řešení ukazují důraz, který ŠKODA AUTO na indický trh klade. Druhá nejlidnatější země světa je obecně považována za další obrovskou příležitost pro růst automobilek a ŠKODA AUTO chce tento potenciál vytěžit. „Indie je jedním z nejzajímavějších a nejslibnějších růstových trhů koncernu Volkswagen. Společně se značkou Volkswagen chceme do roku 2025 dosáhnout společného podílu na trhu ve výši pěti procent, a to v závislosti na vývoji trhu a segmentu. Pro společnost ŠKODA by se tak Indie stala jedním z pěti největších trhů na světě,“ říká k indickým ambicím předseda představenstva ŠKODA AUTO Bernhard Maier.

Přečtěte si také:  Nová ŠKODA KUSHAQ: Vůz světového formátu vyrobený v Indii

Indický trh je ovšem velmi netypický a vyžaduje od automobilek individuální přístup. Indičtí řidiči jsou velice nároční a v tamním – pro našince velmi chaotickém – provozu auta rozhodně nijak nešetří, a to jak z hlediska jízdního, tak i vytížení posádkou a nákladem. „Segment SUV se v Indii rozvíjí opravdu dynamicky a rychle roste. Jsme rádi, že můžeme vstoupit do tohoto segmentu s vlastním výrobkem, který kombinuje to nejlepší z evropského řemeslného umění s prvotřídním vybavením, které oceňují naši zdejší zákazníci. ŠKODA AUTO má v Indiích prvotřídní postavení a naším cílem je dodávat prvotřídní produkt, který je na indickém trhu mimořádně konkurenceschopný. Jsme si jisti, že toto SUV začne novou a slavnou kapitolu v historii značky v Indii.,“ říká Tarun Jha, Head of Marketing and Product ve ŠKODA AUTO India.

Aby dokázal koncern Volkswagen tamější požadavky naplnit, dostala ŠKODA AUTO na starosti projekt INDIA 2.0. V jeho rámci převzala automobilka kompletní zodpovědnost za aktivity koncernu na indickém trhu a připravuje zde mohutnou modelovou ofenzívu. Důležitou roli v ní budou hrát modely SUV, které náročným indickým podmínkám padnou doslova jako ulité.

VISION IN tedy ukazuje cestu k naplnění těchto požadavků a má být základním kamenem budoucího úspěchu značky ŠKODA v Indii.

Modely_Indie_SKODA

Zdroj: Škoda Storyboard

nový model ŠKODA VISION IN VISION IN

Podobné články:

  • ŠKODA FABIA RS Rally2: Nová generace závodního auta představena
  • ŠKODA vstupuje v Česku do automobilového esportu – startuje on-line seriál virtuálních turnajů ŠKODA eRally Cup
  • Nová ŠKODA SLAVIA se představuje. Prodávat se ale bude jen v Indii
  • Škoda Vision 7S: "Je to revoluce. Ale naše zásady zůstávají," říká Oliver Stefani
  • ŠKODA POPULAR 1100 OHV a VISION iV jsou vystaveny ve wolfsburském Autostadtu
  • ŠKODA VISION GT: digitální převtělení sportovní tradice

On-line kalkulačky autopojištění

  • Kalkulačka: Povinné ručení
  • Kalkulačka: Havarijní pojištění
logo ŠkodaMagazín.cz
KONTAKT | REKLAMA | ODKAZY
Zásady používání souborů cookie
Jakékoliv kopírování obsahu nebo částí obsahu magazínu ŠkodaMagazín.cz je zakázáno, s výjimkou použití části obsahu s výslovným písemným (e-mailovým) svolením autorů nebo použití části obsahu formou citace. Články vyjadřují soukromý názor autora. Názory autora se nemusí ztotožňovat s názory redakce a vydavatele.

Mediální skupina:

logo ŠkodaMagazín.cz
© 2020 Pavel Srp, AutoMotoZprávy.cz
Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}