ŠkodaMagazín.cz
  • 🏠
  • Moderní škodovky
  • Staré škodovky
  • Magazín
  • Motorsport
  • Reportáže
  • Inzerce veteránů
3. 2. 2020

ŠKODA VISION IN představena. V Česku se ale prodávat nebude

ŠKODA VISION IN představena. V Česku se ale prodávat nebude
3. 2. 2020

ŠKODA VISION IN je předobrazem SUV pro Indii. Je moderní a ctí potřeby indického trhu. Interiér robustního SUV spojuje luxusní prvky jako český křišťál a hold indické technice tisku Kalamkari.

ŠKODA AUTO představila koncept VISION IN na autosalonu v Dillí. Studie VISION IN je 4 256 milimetrů dlouhá, 1 589 mm vysoká a disponuje rozvorem 2 671 milimetrů. Tyto parametry zaručují optimální vnitřní prostor a maximální variabilitu, což jsou jedny ze základních požadavků zákazníků v Indii, a to i u těch nejdostupnějších vozů. Jedním z dalších požadavků je i robustní vzhled, který sám o sobě naznačí odolnost vozu v náročném indickém provozu po zpevněných cestách i mimo ně. Indičtí zákazníci také často žádají výrazný až extravagantní design – a studie VISION IN tento požadavek splňuje.

Výrazná, česká a indická

Koncept dostal mohutnou masku s žebrováním typickou pro SUV modely ŠKODA. U studie vylepšuje dojem z masky využití křišťálu a podsvícení. Krystalickou strukturu dostaly i dvoudílné LED světlomety. Nárazník pak plně vyhovuje požadavkům robustnosti, v horní části je lakovaný v barvě karoserie, spodní část tvoří hliníkový spojler a spojnicí mezi těmito oblastmi je široký přívod vzduchu s mřížkou s krystalickou strukturou.

Boky vozu zvýrazňuje typická tornado linie, v zadní části pak dominují ostře řezané LED světlomety ve tvaru písmene L, nápis ŠKODA s LED podsvícením a výrazný hliníkový difuzor ve spodní části nárazníku. Pro ještě výraznější vzhled dostala studie zářivě oranžovou barvu.

V interiéru konceptu VISION IN se nejnovější technologie a materiály setkávají s tradiční indickou řemeslnou zručností a českým uměním křišťálu. „V modelu ŠKODA VISION IN kombinujeme indické a české tradice s nejnovějšími technologiemi. Používáme také klasické materiály, například mimořádně udržitelnou, bezchromovou pravou kůži společně s veganskými alternativami kůže – tímto způsobem jsme cíleně rozvinuli nový koncept interiéru ŠKODA a doplnili jej o zajímavé detaily,“ popisuje základní myšlenky návrhu interiéru šéfdesignér ŠKODA AUTO Oliver Stefani.

Přečtěte si také:  Nová ŠKODA OCTAVIA rozšiřuje motorovou paletu, v akční verzi 125 let přijíždí s cenou od 456 900 Kč

Výzdoba interiéru vzdává hold indické technice tisku Kalamkari, při které jsou tradiční motivy nanášeny ručně za pomoci razítek vyrobených ze dřeva. Na palubní desce i područkách ve dveřích pak najdeme výzdobu z tradičního českého křišťálu. Křišťálové tlačítko na přístrojové desce je jakousi branou mezi skutečným a digitálním světem, lze pomocí něj vyvolat komunikaci s digitálním asistentem vozu. Dominantou přístrojové desky je centrální displej s úhlopříčkou 12,3 palce. Nechybí ani digitální přístrojový štít Virtual Cockpit.

Silná a inovativní

Pod kapotou studie ŠKODA VISION IN se nachází zážehový motor 1.5 TSI s výkonem 110 kW a točivým momentem 250 Nm, jehož sílu přenáší na vozovku sedmistupňová automatická převodovka DSG. Její ovládání zajišťuje systém shift-by-wire, tedy řazení bez mechanického spojení voliče a samotné převodovky, kdy pokyny putují elektronickou cestou. Elektrické je i ovládání parkovací brzdy.

Studie má devatenáctipalcová kola z lehkých slitin a pneumatikami o rozměru 235/45 R19. V této konfiguraci zvládne VISION IN zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h je otázkou 14,3 sekundy. Maximální rychlost konceptu je 195 km/h. Koncept tímto zároveň ukazuje technické možnosti, kterými disponuje nová podvozková platforma MQB-A0-IN.

Christian Strube, člen představenstva ŠKODA AUTO pro technický rozvoj, k platformě dodává: „MQB-A0-IN představuje platformu, kde jsme se výrazně řídili lokálními požadavky indického trhu. Z hlediska efektivity nákladů nám to umožňuje kombinovat potřebný prostor, vysokou kvalitu i moderní technologii. Díky výrobě v Indii jsme společně s našimi místními subdodavateli také schopni rychle a pružně reagovat na změny na trhu.“
Simply Clever

Přečtěte si také:  První jízdní dojmy: Škoda Octavia Combi čtvrté generace [video]

Studie VISION IN je významným milníkem v přítomnosti automobilky ŠKODA na indickém trhu. Je první ukázkou využití zbrusu nové lokalizované subkompaktní platformy MQB-A0-IN, která vznikla plně v režii ŠKODA AUTO.

Díky technickým možnostem platformy rozšířila studie VISION IN i paletu použitých Simply Clever řešení, která jsou pro vozy ŠKODA tak typická. Prostor, který ušetřily nové digitální ovládací prvky vozu, je například využit k rozšíření odkládacích ploch. Zadní sedadla jsou variabilní a třímístnou konfiguraci lze snadno proměnit na dvě pohodlná křesla se středovou konzolou.

Chytré jsou i potahy sedadel. Jsou snímatelné a oboustranné, jedna strana nabízí luxusní a druhá sportovní povrch. K čalounění interiéru jsou použity různé přírodní materiály vyrobené z obnovitelných zdrojů.

SKODA-VISION_IN- (1)
SKODA-VISION_IN- (2)
SKODA-VISION_IN- (3)
SKODA-VISION_IN- (4)
SKODA-VISION_IN- (5)
SKODA-VISION_IN- (6)
SKODA-VISION_IN- (7)
SKODA-VISION_IN- (8)
SKODA-VISION_IN- (9)
SKODA-VISION_IN- (10)
SKODA-VISION_IN- (11)

Indie je budoucnost

Nová platforma zohlednila potřeby právě indických zákazníků a pamatuje na specifika tamního trhu. Tyto požadavky rozvíjí právě studie VISION IN. Jde o robustní a sebevědomé auto, které je zároveň připraveno odolávat drsným podmínkám na indických cestách. K tomu přidává moderní řešení, která ukazují, jak se může mobilita v Indii posouvat v blízké budoucnosti vpřed.

Všechna použitá řešení ukazují důraz, který ŠKODA AUTO na indický trh klade. Druhá nejlidnatější země světa je obecně považována za další obrovskou příležitost pro růst automobilek a ŠKODA AUTO chce tento potenciál vytěžit. „Indie je jedním z nejzajímavějších a nejslibnějších růstových trhů koncernu Volkswagen. Společně se značkou Volkswagen chceme do roku 2025 dosáhnout společného podílu na trhu ve výši pěti procent, a to v závislosti na vývoji trhu a segmentu. Pro společnost ŠKODA by se tak Indie stala jedním z pěti největších trhů na světě,“ říká k indickým ambicím předseda představenstva ŠKODA AUTO Bernhard Maier.

Přečtěte si také:  Světlomety SUV ŠKODA ENYAQ iV: štíhlé, dynamické a křišťálové

Indický trh je ovšem velmi netypický a vyžaduje od automobilek individuální přístup. Indičtí řidiči jsou velice nároční a v tamním – pro našince velmi chaotickém – provozu auta rozhodně nijak nešetří, a to jak z hlediska jízdního, tak i vytížení posádkou a nákladem. „Segment SUV se v Indii rozvíjí opravdu dynamicky a rychle roste. Jsme rádi, že můžeme vstoupit do tohoto segmentu s vlastním výrobkem, který kombinuje to nejlepší z evropského řemeslného umění s prvotřídním vybavením, které oceňují naši zdejší zákazníci. ŠKODA AUTO má v Indiích prvotřídní postavení a naším cílem je dodávat prvotřídní produkt, který je na indickém trhu mimořádně konkurenceschopný. Jsme si jisti, že toto SUV začne novou a slavnou kapitolu v historii značky v Indii.,“ říká Tarun Jha, Head of Marketing and Product ve ŠKODA AUTO India.

Aby dokázal koncern Volkswagen tamější požadavky naplnit, dostala ŠKODA AUTO na starosti projekt INDIA 2.0. V jeho rámci převzala automobilka kompletní zodpovědnost za aktivity koncernu na indickém trhu a připravuje zde mohutnou modelovou ofenzívu. Důležitou roli v ní budou hrát modely SUV, které náročným indickým podmínkám padnou doslova jako ulité.

VISION IN tedy ukazuje cestu k naplnění těchto požadavků a má být základním kamenem budoucího úspěchu značky ŠKODA v Indii.

Modely_Indie_SKODA

Zdroj: Škoda Storyboard

nový model ŠKODA VISION IN VISION IN

Podobné články:

  • ŠKODA POPULAR 1100 OHV a VISION iV jsou vystaveny ve wolfsburském Autostadtu
  • ŠKODA vstupuje v Česku do automobilového esportu – startuje on-line seriál virtuálních turnajů ŠKODA eRally Cup
  • ŠKODA představila nový Enyaq iV, ale velkou roli hrály i veterány. Podívejte se na průřez 125 lety značky [galerie]
  • Na známkách jsou jen prezidenti? Ale kdepak, jsou na nich i škodovky
  • Závodění je zábava, ale je to nebezpečné, jak ukazuje sestřih nehod starých škodovek
  • Jan Kopecký vstupuje do obnoveného MČR v rallye s novým spolujezdcem, ale nezměněnými cíli

Oblečení ŠKODA

logo ŠkodaMagazín.cz
KONTAKT | REKLAMA | ODKAZY
Zásady používání souborů cookie
Jakékoliv kopírování obsahu nebo částí obsahu magazínu ŠkodaMagazín.cz je zakázáno, s výjimkou použití části obsahu s výslovným písemným (e-mailovým) svolením autorů nebo použití části obsahu formou citace. Články vyjadřují soukromý názor autora. Názory autora se nemusí ztotožňovat s názory redakce a vydavatele.

Mediální skupina:

logo ŠkodaMagazín.cz
© 2020 Pavel Srp, AutoMotoZprávy.cz