ŠkodaMagazín.cz
  • 🏠
  • Moderní škodovky
  • Staré škodovky
  • Magazín
  • Motorsport
  • Reportáže
  • Inzerce veteránů
21. 2. 2019

Škoda Octavia slaví 60leté výročí

Škoda Octavia slaví 60leté výročí
21. 2. 2019

Před 60 lety sjely z výrobní linky v Mladé Boleslavi první vozy nesoucí jméno ŠKODA OCTAVIA. Na ně pak v 90. letech minulého století navázala novodobá podoba tohoto bestselleru značky ŠKODA.

Číslo 60 je proto dalším číselným údajem v seriálu Číslo měsíce. V něm ŠKODA Storyboard pravidelně představuje zajímavou informaci o vozech ŠKODA vyjádřenou číslem. První vyrobené vozy ŠKODA OCTAVIA spatřily světlo světa v průběhu ledna 1959. Latinský výraz ‚octavia‘ znamená osmá, jednalo se přitom nejen o osmý model značky vzniklý po druhé světové válce, ale i pozici ve vývojové řadě moderní generace vozidel s nezávislým zavěšením všech kol od prvního typu z roku 1933.

Pod kapotou měly první OCTAVIE spolehlivý řadový čtyřdobý čtyřválec 1,1 l s výkonem 29,4 kW, který přes čtyřstupňovou převodovku poháněl zadní kola. Největší rychlost činila 110 km/h, spotřeba pak 7,7 litru benzinu na 100 km. V nabídce byl i typ OCTAVIA SUPER se silnějším motorem 1,2 l a výkonem 33 kW.

V září 1960 se představilo provedení OCTAVIA COMBI s dvoukřídlými, horizontálně členěnými pátými dveřmi. Po sklopení zadních opěradel do něj bylo možné naložit až 1 050 litrů nákladu.

Původní Škoda Octavia
Původní Škoda Octavia
Škoda Octavia první generace
Škoda Octavia první generace
Škoda Octavia RS druhé generace
Škoda Octavia RS druhé generace
Škoda Octavia třetí generace
Škoda Octavia třetí generace
Přečtěte si také:  ŠKODA OCTAVIA nominována na cenu "Auto roku 2021"

Poslední dvoudveřová OCTAVIA, verze SUPER v šedé barvě, opustila výrobní linku v Mladé Boleslavi 11. dubna 1964, aby uvolnila místo zcela nové generaci vozů ŠKODA 1000/1100 MB se samonosnou karoserií a motorem vzadu. Poslední kombi vyrobil závod v Kvasinách 21. prosince 1971.

Robustní a spolehlivá ŠKODA OCTAVIA se v roce 1966 stala základem prvního novozélandského vozu TREKKA, vyvinutého v těsné spolupráci s mladoboleslavskou automobilkou.

OCTAVIA se pro značku ŠKODA stala doslova synonymem. Novodobá OCTAVIA, liftback s výklopnými pátými dveřmi, se představila v dubnu 1996. Zaujala mimo jiné prostorem pro 528-1 328 litrů zavazadel. O dva roky později nabídku doplnila ještě prostornější karosářská varianta OCTAVIA COMBI, v roce 1999 přibylo provedení s pohonem všech kol.

Druhá novodobá generace vozu ŠKODA OCTAVIA, vyráběná v období 2004 až 2013, přinesla kromě ještě vyšší užitné hodnoty i řadu novinek, například zážehové motory s přímým vstřikem paliva či samočinnou dvouspojkovou převodovku DSG.

K pilířům současné nabídky značky ŠKODA patří třetí generace vozu OCTAVIA, vyráběná od listopadu 2012 a v únoru 2017 výrazně modernizovaná. Rozhodlo se pro ni už přes 2,5 milionu zákazníků.

Přečtěte si také:  Škoda vybrala důležité modely ze své 125leté historie a přidala i posla budoucnosti

Zdroj a foto: Škoda Storyboard

60 let historie octavia škoda octavia

Podobné články:

  • SLAVIA. Právě tak se bude jmenovat krásný sportovní vůz bez střechy odkazující na 125leté výročí automobilky ŠKODA
  • Tovární posádka Jan Kopecký/Jan Hloušek dominovala na Rally Pačejov a slaví první společné vítězství v soutěži MČR v rallye
  • Modely ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA SUPERB získaly titul „Vůz roku s pohonem všech čtyř kol“
  • ŠKODA ENYAQ iV a ŠKODA OCTAVIA jsou vítězi čtenářské ankety „Best Cars 2021“
  • Čeští kriminalisté si převzali 500 vozů ŠKODA OCTAVIA od Volkswagen Financial Services
  • První jízdní dojmy: Škoda Octavia Combi čtvrté generace [video]

Oblečení ŠKODA

logo ŠkodaMagazín.cz
KONTAKT | REKLAMA | ODKAZY
Zásady používání souborů cookie
Jakékoliv kopírování obsahu nebo částí obsahu magazínu ŠkodaMagazín.cz je zakázáno, s výjimkou použití části obsahu s výslovným písemným (e-mailovým) svolením autorů nebo použití části obsahu formou citace. Články vyjadřují soukromý názor autora. Názory autora se nemusí ztotožňovat s názory redakce a vydavatele.

Mediální skupina:

logo ŠkodaMagazín.cz
© 2020 Pavel Srp, AutoMotoZprávy.cz