ŠkodaMagazín.cz
  • 🏠
  • Moderní škodovky
  • Staré škodovky
  • Magazín
  • Motorsport
  • Reportáže
  • Testy
  • Inzerce veteránů
  • Zásady cookies (EU)
30. 4. 2020

ŠKODA OCTAVIA: Fakta a čísla o nejprodávanějším modelu české automobilky

ŠKODA OCTAVIA: Fakta a čísla o nejprodávanějším modelu české automobilky
30. 4. 2020

Na začátku byla osmička: OCTAVIA (což v latině znamená „osmá“) byla při svém představení v roce 1959 osmým modelem značky ŠKODA s pokrokovým nezávislým zavěšením všech kol a zároveň také osmým poválečným modelem české automobilky. Pro společnost ŠKODA AUTO se ale OCTAVIA postupně stala jasnou jedničkou. Jednoznačně nejprodávanější model značky je srdcem a pilířem modelové palety ŠKODA. Model OCTAVIA je dostupný ve 46 zemích a je vyráběn v pěti továrnách po celém světě. Jeho úspěšný příběh nyní pokračuje v podobě již čtvrté generace. Pojďme si nyní vedle osmičky představit také další zajímavá čísla týkající se tohoto modelu.

Od první prezentace modelu v roce 1959 sjelo z výrobních pásů více než sedm milionů exemplářů vozů OCTAVIA. Kdyby se všechny vyrobené vozy zaparkovaly bez mezer za sebou, vytvořily by kolonu dlouhou 32 200 km, což odpovídá cestě z Mladé Boleslavi do Sydney a zpět. OCTAVIA čtvrté generace nabízí opět více místa než ta předchozí a potvrzuje tím svou pověst kompaktního vozu s prostorem a kvalitou vozu střední třídy. Není tak divu, že se OCTAVIA v České republice stala už více než 30krát nejprodávanějším vozem roku. Kromě toho se dostala na špici bestsellerů také na dalších 7 trzích – třeba v Polsku, Rakousku nebo Švýcarsku.

Jaká jsou ta nejzajímavější fakta o čtvrté generaci Škody Octavia?

Tři největší trhy – Čína, Německo a Rusko

Jen v roce 2019 bylo zákazníkům na celém světě dodáno 364 000 vozů OCTAVIA a OCTAVIA COMBI, což prakticky odpovídá celkové produkci původního modelu OCTAVIA mezi lety 1959 a 1971. První soudobá generace, která přišla na trh v roce 1996, se vyráběla 15 let, během nichž sjelo z výrobních pásů více než 1,4 milionu kusů. V roce 2019 si bestseller značky našel nejvíce zákazníků v Číně, kde bylo dodáno 78 200 vozů, což představuje 21 % z celkové roční produkce modelu. Druhým největším odbytištěm tohoto úspěšného modelu bylo Německo. Zamířilo tam 15,45 % jeho roční produkce, což v absolutních číslech představovalo 55 220 vozů dodaných zákazníkům, díky čemuž byl model OCTAVIA opět nejoblíbenějším importovaným vozem v Německu. Na dalších místech následovalo Rusko (7,6 %), Česko (6,1 %) a Polsko (5,7 %).

Přečtěte si také:  ŠKODA OCTAVIA získala ocenění „Nejoblíbenější auto Švýcarů roku 2021“

365 km/h na solných pláních Bonneville v Utahu

Výjimečným vývojem prošla velikost kol dostupných pro model OCTAVIA. Čtvrtá generace modelu nabízí 17 různých provedení kol o velikostech 16 až 19 palců. První moderní generace OCTAVIA z roku 1996 přitom nabízela kola jen o velikosti 14 až 16 palců. Působivé jsou také rozměry současné panoramatické střechy, která díky celkové ploše 1,19 m² skvěle prosvětluje interiér. A jedna opravdu ohromující hodnota je již z roku 2011. Tehdy britský importér s upraveným modelem OCTAVIA s turbomotorem o objemu 2,0 l dosáhl na solných pláních v Bonneville v Utahu ve Spojených státech amerických rychlosti 365 km/h a stanovil tak rychlostní rekord.

Škoda Octavia rychlostním světovým rekordmanem. Jela více než 365 km/h

Až 20 různých senzorů pro asistenční systémy

S každou další generací narůstá také množství elektroniky ve voze. Data a informace pro asistenční systémy čtvrté generace bestselleru značky zajišťuje až 20 různých senzorů. Díky tomu může například nový systém Varování při vystupování z vozu upozornit na 35 metrů vzdáleného cyklistu, který se zezadu blíží k autu, a varovat tak posádku vozu před otevřením dveří. Každá OCTAVIA je protkaná 4 až 5 km kabelů, které kromě jiného slouží i třetí generaci infotainment systému. Jeho podstatnou součástí je digitální hlasová asistentka LAURA, která rozumí 15 jazykům. V šesti jazycích LAURA dokonce rozumí celým větám.

octavia rekord škoda octavia

Podobné články:

  • ŠKODA OCTAVIA se stala fleetovou novinkou roku, v anketě uspěly i další modely české automobilky
  • Jaká jsou ta nejzajímavější fakta o čtvrté generaci Škody Octavia?
  • SLAVIA. Právě tak se bude jmenovat krásný sportovní vůz bez střechy odkazující na 125leté výročí automobilky ŠKODA
  • Flotila modelů Škoda Scala a Octavia ve službách Bohemia Energy. Financuje je Volkswagen Financial Services
  • Ergonomická přední sedadla v nové generaci modelu ŠKODA OCTAVIA mají pečeť kvality AGR
  • Infotainmenty modelu ŠKODA OCTAVIA jsou digitalizované, online a intuitivně ovladatelné

On-line kalkulačky autopojištění

  • Kalkulačka: Povinné ručení
  • Kalkulačka: Havarijní pojištění

Oblečení ŠKODA

logo ŠkodaMagazín.cz
KONTAKT | REKLAMA | ODKAZY
Zásady používání souborů cookie
Jakékoliv kopírování obsahu nebo částí obsahu magazínu ŠkodaMagazín.cz je zakázáno, s výjimkou použití části obsahu s výslovným písemným (e-mailovým) svolením autorů nebo použití části obsahu formou citace. Články vyjadřují soukromý názor autora. Názory autora se nemusí ztotožňovat s názory redakce a vydavatele.

Mediální skupina:

logo ŠkodaMagazín.cz
© 2020 Pavel Srp, AutoMotoZprávy.cz
Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}