ŠkodaMagazín.cz
  • 🏠
  • Moderní škodovky
  • Staré škodovky
  • Magazín
  • Motorsport
  • Reportáže
  • Testy
  • Inzerce veteránů
  • Zásady cookies (EU)
10. 6. 2020

ŠKODA Motorsport eChallenge míří na španělský asfalt

ŠKODA Motorsport eChallenge míří na španělský asfalt
10. 6. 2020

Fanoušci motorsportu a esportu potřetí změří síly s profesionálními rallyovými jezdci ve hře DiRT Rally 2.0. Po těžké šotolinové Argentině a rychlé Austrálii se tentokrát pojede ve Španělsku, a to výhradně na asfaltových tratích. V roli ambasadorů se o vítězství opět utkají i Oliver Solberg a Miko Marczyk, které doplní „domácí“ jezdec José Suárez ze Španělska.

ŠKODA Motorsport se pomalu připravuje na první skutečné rallye, dál však pokračuje i ve virtuálních závodech eChallenge, které přilákaly tisíce hráčů. „Vstoupili jsme do prostředí esportu, abychom i v tomto období zůstali v kontaktu s našimi fanoušky i zákazníky. Přestože se blíží první skutečné závody, v online prostředí chceme být aktivní i do budoucna,“ říká šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek.

ŠKODA Motorsport eChallenge

  • Kdy se koná?
    10.-14.6. 2020
  • Na jaké platformě?
    Závodit se bude ve hře DiRT Rally 2.0, a to na PC, Playstationu i Xboxu.
  • Jak se mohu zapojit?
    Po spuštění hry a vytvoření profilu najděte událost „SKODA ECHALLENGE“ a vyberte si vůz ŠKODA FABIA Rally2 evo. Rallye můžete absolvovat kdykoliv v termínu akce.
  • Odkaz na událost
    https://dirtrally2.com/clubs/club/295041

Těsné souboje profesionálů

V rámci australské eChallenge svedli profesionální jezdci Oliver Solberg, Miko Marczyk a Sébastien Bedoret tvrdé souboje o pódiové umístění se špičkovými hráči. A jinak to zřejmě nebude ani ve Španělsku. „Z výsledku jsem měl velkou radost. Na jednu stranu bylo šesté místo blízko špičce, nejlepší esport jezdci ale pořád byli o dost rychlejší. Asfaltová španělská rallye bude dobrá příprava na Rally Roma Di Capitale, což, jak doufám, bude první závod letošního FIA Mistrovství Evropy,“ popisuje Marczyk.

Přečtěte si také:  Autorizované servisy ŠKODA budou od pondělí opět fungovat v plném režimu, zákazníky obslouží i uvnitř

Nováčkem mezi ambasadory z řad skutečných jezdců soutěžících s vozy ŠKODA FABIA Rally2 evo bude Španěl José Suárez. „Od chvíle, kdy mě ŠKODA Motorsport oslovila, trénuji řadu hodin každý den. Nad účastí v eChallenge jsem vůbec neváhal, bude skvělé zase závodit na čas a podpořit značku, se kterou soutěžím. Je to samozřejmě jiné než skutečná rallye, ale je to dobrý trénink reflexů a očí,“ popisuje Suárez.

SKODA-Motorsport-eChallenge-Dirt-Rally_1
SKODA-Motorsport-eChallenge-Dirt-Rally_2
SKODA-Motorsport-eChallenge-Dirt-Rally_3
SKODA-Motorsport-eChallenge-Dirt-Rally_4

Klíčové je správné tempo

Po rozevláté šotolině čeká účastníky třetí eChallenge přilnavý asfalt, na kterém se technika jízdy hodně přibližuje okruhovým závodům. Pojedou se dva průjezdy čtyř rychlostních zkoušek a celkem bude rallye čítat 76,8 ostrých kilometrů. Vůbec poprvé si navíc jezdci vyzkoušejí i jízdu za deště.

Comienzo De Bellriu – S téměř 14,5 km se jedná o nejdelší rychlostní zkoušku. Zvlášť ve střední pasáži vyžaduje Comienzo De Bellriu plnou koncentraci. Úsek obsahuje typickou katalánskou vlnovku, ve které je třeba ve správném rytmu malými pohyby volantu spojovat zatáčku za zatáčkou. Důležité je využívat celou šířku trati a nebát se odvodňovacích kanálů před obrubníky – jejich průjezdy v cutech naženou čas. Ovšem jen při opatrném výjezdu, protože pokud je auto v lehkém smyku, může kanál stáhnout zadní nápravu a vůz se rychle přetočí. Pro extroverty, kteří si potrpí na ovace publika, je přibližně uprostřed rychlostní zkoušky krásný vracák s výhledem na malebnou vesničku s kostelíkem. Diváci si zde zaslouží precizní průjezd na ruční brzdu. Při druhém průjezdu se Comienzo De Bellriu pojede v opačném směru.

Přečtěte si také:  Jan Kopecký vstupuje do obnoveného MČR v rallye s novým spolujezdcem, ale nezměněnými cíli

Centenera – „Erzeta“ pojmenovaná podle vesnice nedaleko startu, kde si lze užít efektní cuty přes městskou zeleň. Centenera je zajímavá kombinací technických klikatých úseků podél skal a rychlejších pasáží v úvodu a závěru. Zvlášť závěr je tak trochu zkouškou odvahy. V táhlých otevřených pasážích je potřeba jet opravdu klidně a čistě bez zbytečných pohybů volantem, které by auto vyvedly z rovnováhy. Dobře zajetý závěr je na Centeneře klíčem k dobrému času.

Vinedos dento del valle Parra – Relativně svižná rychlostní zkouška, kde se střídají rychlejší pasáže s těmi technickými. Je důležité dostat auto z vyšších rychlostí bez zbytečného smyku do zatáčky a v ní pak udržet rychlost až do výjezdu. V úvodu je nutné dát pozor hlavně na srázy na vnější straně silnice, do kterých lze velmi snadno spadnout a ztratit spoustu času. V techničtější části je zase důležitá správná stopa, která se dá snadno odvodit z pogumované části silnice. Klíčem k dobrému času je nebát se jít v apexech zatáček hodně blízko ke svodidlům. Při skutečné Rally RACC Catalunya jsou od nich jezdci často jen milimetry a určitě vědí proč.

Přečtěte si také:  ŠKODA Motorsport eChallenge pokračuje dalším kolem v Austrálii

Salida desde Montverd – Tato zkouška je „opáčko“ rychlé vlnovky z Comienzo De Bellriu s hodně technickým závěrem před cílem. Rychlá část je opravdu zábavná, proto je v programu třetího kola eChallenge hned čtyřikrát. Výhodu lze získat brzděním levou nohou, čímž je možné auto v zatáčkách krásně stabilizovat. Rychlost se nesmí přehnat, protože stačí jedna drobná chyba a celý rytmus průjezdu se rozsype jako domeček z karet. Při druhém průjezdu se navíc Salida desde Montverd pojede za deště – se správným nastavením auta na suchý i mokrý asfalt před rallye opět poradí technici ŠKODA Motorsport.

motorsport škoda SKODA ECHALLENGE škoda motorsport ŠKODA Motorsport eChallenge

Podobné články:

  • ŠKODA Motorsport eChallenge pokračuje dalším kolem v Austrálii
  • Mistrovství ČR v rallye pokračuje na Valašsku, tovární posádka Kopecký/Hloušek se speciálem ŠKODA FABIA Rally2 evo míří znovu do akce
  • Domácí špička míří poprvé do Pačejova, na startu bude i několik kandidátů na medailové příčky s vozy ŠKODA
  • Nová výstava ve ŠKODA Muzeu: 120 let ŠKODA Motorsport
  • ŠKODA Motorsport opět naplno v provozu. O víkendu se představila v Sosnové
  • Zákaznické týmy ŠKODA Motorsport vybojovaly v sezóně 2021 po celém světě více než 20 titulů

On-line kalkulačky autopojištění

  • Kalkulačka: Povinné ručení
  • Kalkulačka: Havarijní pojištění
logo ŠkodaMagazín.cz
KONTAKT | REKLAMA | ODKAZY
Zásady používání souborů cookie
Jakékoliv kopírování obsahu nebo částí obsahu magazínu ŠkodaMagazín.cz je zakázáno, s výjimkou použití části obsahu s výslovným písemným (e-mailovým) svolením autorů nebo použití části obsahu formou citace. Články vyjadřují soukromý názor autora. Názory autora se nemusí ztotožňovat s názory redakce a vydavatele.

Mediální skupina:

logo ŠkodaMagazín.cz
© 2020 Pavel Srp, AutoMotoZprávy.cz
Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}