ŠkodaMagazín.cz
  • 🏠
  • Moderní škodovky
  • Staré škodovky
  • Magazín
  • Motorsport
  • Reportáže
  • Testy
  • Inzerce veteránů
  • Zásady cookies (EU)
23. 10. 2020

ŠKODA FabLab v pilotním projektu testuje a optimalizuje technologii vyhodnocování obrazu pomocí AI

ŠKODA FabLab v pilotním projektu testuje a optimalizuje technologii vyhodnocování obrazu pomocí AI
23. 10. 2020

ŠKODA AUTO v rámci digitalizace všech oblastí podniku stále více sází na technologie z oblasti umělé inteligence (AI). Ve ŠKODA FabLab pracují odborníci z centrálního technického servisu automobilky v několika různých clusterech na vývoji a implementaci inovativních technologií. Jaké možnosti se zde otevírají, ukazuje technologie vyhodnocování obrazu: Technologie aktuálně pomáhá v detekci volných parkovacích míst v areálu závodu ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi, v budoucnu by měla sloužit i při vjezdu nákladních vozů do závodu. Ve výrobě ŠKODA AUTO se kromě toho také testuje, jak lze vyhodnocování obrazu využít v prediktivní údržbě různých zařízení ve výrobě.

Projekty z oblasti umělé inteligence ve ŠKODA AUTO mimo jiné podporuje ŠKODA FabLab. V této laboratoři pro Průmysl 4.0 realizují pracovníci centrálního technického servisu automobilky konkrétní projekty v několika clustrech. ŠKODA AUTO díky nim může být v této strategické oblasti ještě agilnější než dřív: aktuální projekty se zaměřují zejména na „Predictive Maintenance“, tedy předvídání údržby strojů a zařízení. Příslušný tým testuje odpovídající hardwarové komponenty, podporuje jejich integraci do výrobních postupů a zabývá se otázkami technické diagnostiky.

Přečtěte si také:  Rok 2020 byl u škodovky pořádně nabitý! Novinkami i elektrifikací

V areálu závodu ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi technologii testuje na zdánlivě jednoduchém případu: FabLab zprovoznil systém, který pomocí kamer sleduje parkoviště a analyzuje jeho obsazenost. Za tímto účelem systém porovnává aktuální záběry s dříve uloženými obrazy podle určitých vzorů. Tímto způsobem rozpozná a automaticky vyhodnotí odchylky mezi aktuálním skutečným stavem a „naučeným“ požadovaným stavem. Tuto technologii, která pracuje na bázi umělé inteligence a vyhodnocování obrazu, lze přitom využít v celé řadě dalších oblastí.

SKODA-FabLab
ŠKODA AUTO soustřeďuje své know-how v oblasti umělé inteligence v oddělení FabLab. Laboratoř je rozdělena na různé tematické clustery a společnost ŠKODA AUTO je díky nim v hlavní oblasti podnikové strategie ještě agilnější.

Miroslav Kroupa, vedoucí řízení značky ve ŠKODA AUTO, zdůrazňuje: „Technologie porovnání obrazu, založená na umělé inteligenci, mimo jiné umožňuje najít na strojích odchylky ještě předtím, než budou znatelné. Díky tomu můžeme potřebné servisní práce flexibilně skloubit s výrobními procesy a vyhnout se tak nákladným přerušením výrobního toku. Projekt monitorování parkovacích kapacit, který je založen na bázi umělé inteligence, nám umožňuje vyhodnocování obrazu dál vyvíjet a připravit k nasazení v každodenním provozu na různých místech ve firmě.“

Po úspěšném dokončení aktuální testovací fáze má tato aplikace, fungující na bázi umělé inteligence, pomáhat i při koordinaci provozu nákladních vozů na bráně č. 13 hlavního výrobního závodu ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi. K té denně přijede zhruba 2.200 kamionů, které čekají na parkovišti, než jim bude povolen vjezd do závodu. Společnost ŠKODA AUTO je ale současně z důvodu výroby just-in-time odkázána na přesné doručení dodávek. Technologie vyvinutá na bázi AI zde může výrazně přispět k efektivnější a ekologičtější regulaci postupů, ke zlepšení bezpečnosti a snižování nákladů.

Přečtěte si také:  V Servisním centru společnosti ŠKODA AUTO v Kosmonosech se představuje nová fotovoltaická elektrárna

Technologie na bázi umělé inteligence provádí kognitivní funkce, které jinak ovládá výhradně člověk. Odpovídající programy tak mohou být v interakci s okolím, mohou vnímat a zvažovat relevantní skutečnosti, řešit problémy nebo dokonce plnit kreativní úkoly. Jakožto jeden z pilířů Strategie 2025 hraje umělá inteligence pro společnost ŠKODA AUTO klíčovou roli při další digitalizaci. V české automobilce má vedle produktů a procesů své místo také v oblasti služeb, kde technologie, které z ní vycházejí, jsou jedním z faktorů, umožňujících ještě lepší personalizované služby pro zákazníky.

AI parkoviště ŠKODA FabLab továrna umělá inteligence

Podobné články:

  • ŠKODA AUTO dělá v boji proti nákaze covid-19 více než je její povinnost daná státem – už měsíce testuje a připravuje se na očkování
  • ŠKODA AUTO testuje brýle rozšířené reality pro údržbu strojů a technická školení
  • ŠKODA AUTO testuje v závodě v Mladé Boleslavi možnosti mobilní sítě 5G ve výrobě
  • Novodobá tradice projektu žákovských vozů ŠKODA oživuje myšlenku ze 70. let
  • ŠKODA AUTO je generálním partnerem projektu Rok malého podnikání 2020
  • ŠKODA AUTO a VŠB – Technická univerzita Ostrava spolupracují na projektu pro automatickou jízdu v konvoji

On-line kalkulačky autopojištění

  • Kalkulačka: Povinné ručení
  • Kalkulačka: Havarijní pojištění
logo ŠkodaMagazín.cz
KONTAKT | REKLAMA | ODKAZY
Zásady používání souborů cookie
Jakékoliv kopírování obsahu nebo částí obsahu magazínu ŠkodaMagazín.cz je zakázáno, s výjimkou použití části obsahu s výslovným písemným (e-mailovým) svolením autorů nebo použití části obsahu formou citace. Články vyjadřují soukromý názor autora. Názory autora se nemusí ztotožňovat s názory redakce a vydavatele.

Mediální skupina:

logo ŠkodaMagazín.cz
© 2020 Pavel Srp, AutoMotoZprávy.cz
Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}