ŠkodaMagazín.cz
  • 🏠
  • Moderní škodovky
  • Staré škodovky
  • Magazín
  • Motorsport
  • Reportáže
  • Testy
  • Inzerce veteránů
  • Zásady cookies (EU)
13. 5. 2023

Škoda Auto vstoupila do roku 2023 v plné síle: provozní výsledek za první kvartál vzrostl o 60 %

Škoda Auto vstoupila do roku 2023 v plné síle: provozní výsledek za první kvartál vzrostl o 60 %
13. 5. 2023

Škoda Auto opět nabírá tempo: Po náročném tříletém období spojeném s nedostatkem dílů dokázala společnost v prvních třech měsících roku 2023 dosáhnout významných úspěchů ve všech klíčových finančních ukazatelích. Tržby vzrostly oproti stejnému období loňského roku o více než 30 % na 6,794 miliardy eur, provozní zisk se zvýšil o více než 60 % na 542 milionů €. Rentabilita tržeb se zvýšila o 1,4 procentního bodu na velmi solidních 8,0 %. Společnost také zaznamenala dvouciferný růst v dodávkách vozidel zákazníkům, zejména díky výraznému zlepšení odbytu na důležitých trzích v západní a jižní Evropě (Velká Británie +59,1 %; Španělsko +92,5 %; Itálie +50,3 %). Automobilka tak naplňuje svou firemní strategii Next Level – Škoda 2030, jejímž cílem je posílit pozici značky v Evropě a zvýšit podíl na trhu zejména v jižní Evropě. Všeobecně pozitivní trend je dán lepší dostupností komponentů a s tím spojeným omezením odstávek výroby. Nejprodávanějším modelem zůstává Octavia, následovaná SUV Kamiq a Kodiaq. Rodina plně elektrických modelů Enyaq iV také zaznamenala výrazný nárůst dodávek.

„Tento rok jsme zahájili skvěle. Ve světle zlepšujícího se, ale stále náročného tržního prostředí nás tento výrazně vzestupný trend těší. Náš celkový zisk vzrostl za první tři měsíce letošního roku o více než 60 % na 542 milionů eur, což je solidní výsledek. K tomuto úspěchu přispělo důsledné dodržení úsporného programu Next Level Efficiency+ spolu s úpravami cen a vhodnou skladbou produktové nabídky,“ říká Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.

Přečtěte si také:  ŠKODA AUTO vstoupí na srílanský trh

„Opět jsme v mnohem lepší pozici, která nám umožňuje snáze reagovat na trvale vysokou poptávku po našich vozidlech, a to je vynikající zpráva. Za první tři měsíce letošního roku se nám podařilo navýšit dodávky vozů o 12,6 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku a výrazně zkrátit dodací lhůty. Díky tomu jsme si udrželi pozici na našich tradičních trzích a dosáhli jsme podstatných zlepšení zejména v západní Evropě. Velkou radost máme z úspěchu rodiny plně elektrických modelů Enyaq iV s nárůstem dodávek o 40,7 %,“ říká Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za prodej a marketing.

Škoda Auto na dobré cestě: pozitivní výsledky za první tři měsíce roku 2023

Po nedávných vnějších vlivech, které velmi nepříznivě ovlivnily hospodářské výsledky, se společnosti Škoda Auto podařilo tento trend zvrátit a opět nastavit úspěšný kurz. Automobilka zaznamenala nárůst tržeb o více než 30 procent na 6,8 miliardy eur ve srovnání se stejným obdobím loňského roku a provozní zisk se zvýšil o více než 60 procent na 542 milionů eur. Pozitivní výsledek je dán zejména zlepšenými dodávkami dílů a důsledným zavedením úsporného programu Next Level Efficiency+, který společnosti umožňuje zdárně překonávat současné výzvy. Škoda se současně připravuje na dvě významné premiéry letošního roku: zcela nové generace modelu Superb, který bude na trh uveden ve verzi kombi i liftback, a SUV Kodiaq, jež bude i nadále nabízet až sedm sedadel.

Škoda Auto Group1) – Klíčové hospodářské ukazatele za leden až březen 20232)

 

2023

 

2022


změna v %
Dodávky zákazníkům vozů 209 600 186 200 12,6 %
Dodávky zákazníkům, bez Číny vozů 203 600 171 000 19,1 %
Výroba3) vozů 266 600 235 100 13,4 %
Odbyt4) vozů 275 300 238 200 15,6 %
Tržby mil. eur 6 794 5 101 33,2 %
Provozní výsledek mil. eur 542 337 60,8 %
Rentabilita tržeb (Return on Sales) % 8,0 6,6
Investice bez vývojových nákladů mil. eur 159 74 114,9 %
Čistý peněžní tok mil. eur 407 337 20,8 %

1) Škoda Auto Group zahrnuje společnosti Škoda Auto a.s, Škoda Auto Slovensko s.r.o., Škoda Auto Deutschland GmbH, Škoda Auto Volkswagen India Pvt. Ltd. a OOO Volkswagen Group Rus.
2) Procentuální odchylky jsou vypočteny z nezaokrouhlených čísel.
3) Zahrnuje výrobu ve skupině Škoda Auto, bez výroby v partnerských montážních závodech v Číně, na Slovensku, v Rusku a v Německu, ale včetně ostatních koncernových značek jako SEAT, VW a Audi; výroba vozů bez dílčích/kompletních sestav.
4) Zahrnuje odbyt skupiny Škoda Auto prodejním společnostem, včetně dalších koncernových značek jako SEAT, VW, Audi, Porsche a Lamborghini; odbyt vozů bez dílčích/kompletních sestav.

Celosvětové dodávky vozů za první čtvrtletí ve vybraných prodejních regionech:

Prodejní region Dodávky od ledna do března 2023
(Dodávky od ledna do března 2022; změna v %)
Západní Evropa 118 400 vozů        (89 000 vozů; +33,0 %)
Německo (největší jednotlivý trh) 40 200 vozů         (33 100 vozů; +21,4 %)
Střední Evropa 42 600 vozů         (35 400 vozů; +20,3 %)
Česká republika 20 200 vozů         (18 600 vozů; +8,8 %)
Východní Evropa 9 700 vozů            (19 600 vozů; -50,4 %)
Čína 6 000 vozů           (15 200 vozů; -60,5 %)
Indie 11 900 vozů           (11 600 vozů; +2,7 %)
Celkem 209 600 vozů      (186 200 vozů; +12,6 %)
Přečtěte si také:  Značka ŠKODA je díky pěti vítězstvím na čele ankety ,Auto Trophy 2022‘

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v prvním čtvrtletí roku 2022
(v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti předchozímu roku):

Škoda Octavia (45 000; +16,1 %)
Škoda Kamiq (32 300; +32,8 %)
Škoda Kodiaq (26 500; +5,3 %)
Škoda Karoq (25 500; +12,5 %)
Škoda Fabia (25 500; +23.9 %)
Škoda Superb (15 700; -5,2 %)
Škoda Scala (14 100; +36,5 %)
Škoda Enyaq iV (12 400; +40,7 %)
Škoda Kushaq (6 200; -10,6 %)
Škoda Slavia (4 500; +32,4 %)
Škoda Rapid (1 600; -80,7 %)

hospodářský výsledek provozní výsledek zisk

Podobné články:

  • ŠKODA AUTO v prvním čtvrtletí výrazně zvýšila dodávky zákazníkům i provozní výsledek
  • Co vzejde z toho, když dáte dohromady zamrzlé jezero ve Švédsku, mistra volantu a plně elektrickou škodovku? Dva nové světové rekordy!
  • ŠKODA AUTO podporuje českou kulturu. Národní divadlo a Česká filharmonie mají auta až do roku 2023
  • Hattrick pro značku ŠKODA: ENYAQ COUPÉ RS iV získal ocenění „Nejoblíbenější auto roku 2023 ve Švýcarsku“
  • ŠKODA AUTO za první tři čtvrtletí dosáhla stabilního provozního výsledku, výraznou zátěž lze očekávat do konce roku
  • ŠKODA AUTO získala šest ocenění v anketě „Rodinné auto roku“ motoristického časopisu AUTO Straßenverkehr

On-line kalkulačky autopojištění

  • Kalkulačka: Povinné ručení
  • Kalkulačka: Havarijní pojištění
logo ŠkodaMagazín.cz
KONTAKT | REKLAMA | ODKAZY
Zásady používání souborů cookie
Jakékoliv kopírování obsahu nebo částí obsahu magazínu ŠkodaMagazín.cz je zakázáno, s výjimkou použití části obsahu s výslovným písemným (e-mailovým) svolením autorů nebo použití části obsahu formou citace. Články vyjadřují soukromý názor autora. Názory autora se nemusí ztotožňovat s názory redakce a vydavatele.

Mediální skupina:

logo ŠkodaMagazín.cz
© 2020 - 2023 | Pavel Srp, AutoMotoZprávy.cz
Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}