ŠKODA AUTO se letos zúčastnila s pěti historickými modely ŠKODA soutěže historických vozidel Sachsen Classic (19. – 21. 8. 2021). Trasa začínala ve Zwickau a pokračovala přes Krušné hory do Drážďan. Třetí etapa nesla název 120 let ŠKODA Motorsport. Účastníci jeli z Drážďan do sídla společnosti ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi a poté se opět vrátili do Drážďan.
Veteránská rally Sachsen Classic se řadí mezi největší a nejprestižnější akce svého druhu v Evropě a v jejím startovním poli jsou pravidelně zastoupeny i historické vozy týmu ŠKODA Classic. Letošního již 18. ročníku se zúčastnilo hned pět vozů týmu ŠKODA Classic. Start setinové rally byl ve čtvrtek 19. srpna ve Cvikově a během tří dnů posádky ujely více než 685 kilometrů. Nejdelší etapa (321 km) je zavedla v sobotu 21. srpna poprvé přímo do Mladé Boleslavi, kde projely i samotným závodem automobilky.
Na startovní rampu vyjela ve čtvrtek 19. srpna i ŠKODA FELICIA z roku 1962 v zajímavé tyrkysové barvě. Tento kabriolet se řadí k nejhezčím vozům tuzemské automobilové historie a je vzpomínkou na uvolněná zlatá šedesátá léta.
Také ŠKODA 1100 MBX De Luxe z roku 1969 je ukázkou tehdejšího technického a designerského umu. U dvoudveřového provedení oblíbeného ‘embéčka’ absentují B-sloupky karoserie, díky čemuž je po stažení bočních okének interiér nezvykle vzdušný. Tento do značné míry raritní model je dnes vyhledávaným a vysoce ceněným veteránem.
Zbylé tři vozy hrají na sportovní notu. Duo modelů ŠKODA 110 R charakterizuje sportovně střižená karoserie kupé, která však nepostrádá notnou dávku elegance. Prodejně úspěšný vůz posloužil i jako technický základ pro slavné soutěžní a závodní vozy ŠKODA 180 RS, 200 RS a zejména ŠKODA 130 RS, které bylo přezdíváno „Porsche Východu“.
Nepřehlédnutelnou a nepřeslechnutelnou třešničkou na dortu je pak účast modelu ŠKODA 1100 OHC Roadster z roku 1957 s maximální rychlostí 200 km/h. Otevřený závodní speciál, který je jinak k vidění ve ŠKODA Muzeu, je jedním z pouhých dvou vyrobených exemplářů. Automobilka jej vyvíjela od jara 1956 s cílem navázat na účast v prestižním závodě 24h Le Mans, jehož se poprvé a naposledy zúčastnila v roce 1950. Politická situace však tehdy tento okruhový speciál na legendární závod nepustila.
Uvedenou pětici vozů týmu ŠKODA Classic doplní ve startovní listině ještě dalších pět vozů značky ŠKODA v rukou jejich soukromých majitelů, resp. novinářských posádek. Mladoboleslavská automobilka tak bude mít mezí více než 150 vozy více než důstojné zastoupení.