ŠkodaMagazín.cz
  • 🏠
  • Moderní škodovky
  • Staré škodovky
  • Magazín
  • Motorsport
  • Reportáže
  • Testy
  • Inzerce veteránů
  • Zásady cookies (EU)
11. 1. 2022

ŠKODA AUTO dodala v roce 2021 zákazníkům na celém světě navzdory pandemii koronaviru a nedostatku polovodičů 878 200 vozů

ŠKODA AUTO dodala v roce 2021 zákazníkům na celém světě navzdory pandemii koronaviru a nedostatku polovodičů 878 200 vozů
11. 1. 2022

Společnost ŠKODA AUTO dodala v roce 2021 zákazníkům na celém světě navzdory pandemii koronaviru a nedostatku polovodičů celkem 878 200 vozů. S téměř 45 000 dodanými vozy vstoupil úspěšně na trh plně elektrický model ENYAQ iV. Díky novému modelu KUSHAQ rostla ŠKODA AUTO výrazně také v Indii. Automobilka očekává, že se situace v dodávkách polovodičů bude postupně uvolňovat v druhém pololetí letošního roku. Očekávané pozitivní impulzy by české automobilce měly přinést i modelové novinky, především ENYAQ COUPÉ iV nebo modernizovaná verze modelu KAROQ.

„Rok 2021 byl v historii společnosti ŠKODA AUTO jedním z nejnáročnějších. Pandemie Covid-19 spolu s nedostatkem polovodičů výrazně zbrzdily náš růst. Díky flexibilitě a nápaditosti zaměstnanců ŠKODA AUTO, ale i úzké spolupráci s naším sociálním partnerem, Odbory KOVO, a dodavateli jsme společnost navzdory všem obtížím provedli uplynulým rokem s dobrým výsledkem. Očekáváme, že se situace v dodávkách polovodičů bude v průběhu druhého pololetí letošního roku postupně zlepšovat. Do budoucna hledím s optimismem: připravujeme celou řadu produktových novinek, jako například model ENYAQ COUPÉ iV. I nadále se přitom těšíme vysoké poptávce ze strany zákazníků a máme špičkově motivovaný tým. Se strategií NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 je automobilka navíc dlouhodobě dobře připravena na to, aby z procesu transformace vyšla posílena,“ říká Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO.

Přečtěte si také:  ŠKODA AUTO Česká republika splnila slib a nemocnici ve Valašském Meziříčí věnovala dary v hodnotě milionu korun

„Pandemie Covid-19 a nedostatek polovodičů vedly v uplynulém roce k prodloužení dodacích lhůt. Chtěl bych poděkovat zákazníkům za projevenou důvěru ve značku ŠKODA a našim dealerům za jejich vysoké nasazení v této náročné době. Naše produkty jsou na celém světě velmi úspěšné a poptávka po nich je díky modelům jako ENYAQ iV nebo nová FABIA celosvětově i nadále vysoká. V novém roce se opět posuneme dopředu: modernizované verze našich nejprodávanějších vozů z kategorie SUV, modely KODIAQ a KAROQ, stejně jako nový vůz ENYAQ COUPÉ iV jsou vynikající produkty a jsem přesvědčen o tom, že budou mít u našich zákazníků úspěch,“ říká Martin Jahn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast Prodeje a marketingu.

220111-Infografika-prodej-SKODA_4ctvrtleti_2021

V západní Evropě dodala společnost ŠKODA AUTO v roce 2021 svým zákazníkům 409 000 vozů, což ve srovnání s předchozím rokem představuje pokles o 5,9 % (leden až prosinec 2020:
434 500 vozů). V prosinci bylo zákazníkům v západní Evropě dodáno 34 200 vozů (prosinec 2020: 41 700 vozů).

V Německu, na svém největším trhu, zaznamenala automobilka ŠKODA v uplynulém roce 136 800 dodávek zákazníkům, tedy o 15,4 % méně než v předchozím roce (leden až prosinec 2020: 161 800 vozů). V prosinci dodávky činily 14 700 vozů a byly tak o 11,5 % nižší než ve stejném měsíci předchozího roku (prosinec 2020: 16 600 vozů).

V Portugalsku (1 800 vozů; +37,4 %), Norsku (9 800 vozů; +36,9 %), Irsku (9 100 vozů; +21,8 %), Nizozemí (19 300 vozů; +19,0 %) a ve Španělsku (24 600 vozů; +17,0 %) ale zaznamenala společnost ŠKODA AUTO dokonce dvouciferný růst.

Přečtěte si také:  Do prodeje jde v rámci Dne otců kupé Škoda 1000 MBX

Ve střední Evropě dodala společnost ŠKODA AUTO od ledna do prosince 2021 zákazníkům celkem 164 100 vozů, tedy o 9,8 % méně než v předchozím roce (leden až prosinec 2020: 181 900 vozů). Prosincový výsledek 12 200 dodaných vozů představuje ve srovnání se stejným měsícem předchozího roku pokles o 16,5 % (prosinec 2020: 14 600 vozů).

Na domácím českém trhu poklesly dodávky zákazníkům v období od ledna do prosince 2021 o 4,0 % na 79 900 vozů (leden až prosinec 2020: 83 200 vozů). V prosinci zde automobilka dodala 6 700 vozů (prosinec 2020: 7 100 vozů; -5,0 %).

Ve východní Evropě bez Ruska dodala společnost ŠKODA AUTO zákazníkům 35 800 vozů (leden až prosinec 2020: 39 400 vozů; -9,2 %). V prosinci dodávky klesly o 39,9 % na 2 500 vozů (prosinec 2020: 4 200 vozů).

V Rusku představuje 90 400 dodaných vozů ve srovnání s předchozím rokem pokles o 4,4 % (leden až prosinec 2020: 94 600 vozů). V prosinci dodala společnost ŠKODA AUTO zdejším zákazníkům 7 200 vozů (prosinec 2020: 9 700 vozů; -25,7 %).

V Číně dodala česká automobilka zákazníkům 71 200 vozů. To odpovídá poklesu o 58,8 % (leden až prosinec 2020: 173 000 vozů). V prosinci zde dodala značka ŠKODA 7 500 vozů (prosinec 2020:
16 500 vozů; -54,6 %).

V Indii si společnost ŠKODA AUTO po uvedení speciálně pro tento trh vyvinutého modelu KUSHAQ v roce 2021 výrazně polepšila. Zákazníkům tam dodala celkem 22 800 vozů (leden až prosinec 2020: 10 900 vozů; +108,9 %). V prosinci 2021 zde pak bylo dodáno 3 500 vozů (prosinec 2020: 1 400 vozů;
+156,2 %).

Přečtěte si také:  ŠKODA AUTO přiveze na Zlín Film Festival 2021 mobilní laboratoř EDU.LAB

Rovněž na zbývajících světových trzích zaznamenala automobilka ŠKODA povzbuzující růst: od ledna do prosince 2021 zde ŠKODA AUTO zvýšila své dodávky zákazníkům o 20,6 % na 85 000 vozů (leden až prosinec 2020: 70 500 vozů).

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v roce 2021 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti předcházejícímu roku):

ŠKODA OCTAVIA (200 800; -22,0%)
ŠKODA KAMIQ (120 700; -6,1%)
ŠKODA KAROQ (119 200; -13,2%)
ŠKODA FABIA (99 100; -6,0%)
ŠKODA KODIAQ (98 600; -25,1%)
ŠKODA SUPERB (66 100; -23,2%)
ŠKODA RAPID (63 700; -20,1%)
ŠKODA SCALA (48 200; -23,8%)
ŠKODA ENYAQ iV (44 700; – )
ŠKODA KUSHAQ (12 800; – )
ŠKODA CITIGOe iV (prodej pouze v Evropě: 4 400; -70,8 %)

prodej statistika statistiky

Podobné články:

  • ŠKODA AUTO dodala v roce 2020 zákazníkům na celém světě i navzdory pandemii koronaviru více než milion vozů
  • ŠKODA AUTO v roce 2020 navzdory pandemii covid-19 vyrobila ve svých českých výrobních závodech více než 750 000 vozů
  • Zákaznické týmy ŠKODA Motorsport vybojovaly v sezóně 2021 po celém světě více než 20 titulů
  • Kde všude je Škoda Auto "doma"? Nějakou svou stopu má skoro po celém světě
  • ŠKODA i přes omezení způsobená koronavirem garantuje zásobování originálními díly po celém světě
  • Zákazníci s vozy ŠKODA byli v náročné rallye sezóně 2020 opět úspěšní po celém světě

On-line kalkulačky autopojištění

  • Kalkulačka: Povinné ručení
  • Kalkulačka: Havarijní pojištění

Oblečení ŠKODA

logo ŠkodaMagazín.cz
KONTAKT | REKLAMA | ODKAZY
Zásady používání souborů cookie
Jakékoliv kopírování obsahu nebo částí obsahu magazínu ŠkodaMagazín.cz je zakázáno, s výjimkou použití části obsahu s výslovným písemným (e-mailovým) svolením autorů nebo použití části obsahu formou citace. Články vyjadřují soukromý názor autora. Názory autora se nemusí ztotožňovat s názory redakce a vydavatele.

Mediální skupina:

logo ŠkodaMagazín.cz
© 2020 Pavel Srp, AutoMotoZprávy.cz
Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}