Větší, bezpečnější, vyspělejší a skvěle vybavená. Oblíbená ŠKODA FABIA přijíždí ve čtvrté generaci. Co o ní soudí ti, kteří ji pomáhali tvořit?
Nová generace vozu ŠKODA FABIA je zase o další kus dospělejší. Využívá platformu MQB-A0, díky níž oproti předchůdkyni výrazně vyrostla. To přináší citelně větší prostor pro posádku i zavazadla. Novinka dostala širokou paletu vyspělých bezpečnostních a asistenčních systémů.
Během novinářské prezentace v Polsku se o své dojmy z vývoje vozu podělili i experti automobilky, kteří se na jeho vzniku podíleli.
První kilometry s novou generací Škody Fabia. Překvapí hlavně tichem v kabině
Petr Novosad, projektový manažer produktové řady
Jakým způsobem jste se podílel na vývoji nové generace modelu ŠKODA FABIA? Co bylo nejtěžší a co naopak šlo skoro samo?
Museli jsme sladit různorodé požadavky a vyvážit výsledný produkt tak, aby splňoval všechna legislativní, konstrukční, designová a další kritéria. A zároveň aby naplnil nebo ideálně překonal očekávání zákazníka. A přesně to je také podstatnou součástí mé práce. Dostat do finálního výrobku i velkou přidanou hodnotu, techniku, inovace a nápady a také najít to nejlepší možné řešení pro zákazníka – tohle všechno bylo také velice zajímavou a důležitou částí naší týmové práce.
Co z pohledu vašeho oboru je „zlatým hřebem“ vozu a proč? Na co jste nejvíc pyšný?
Nejvíce jsem pyšný na to, že se celému týmu vývoje podařilo posunout úroveň bezpečnosti, komfortu a funkcionality na nejvyšší možnou úroveň – a vše skvěle sladit do funkčního celku. Mezi ty nejvýraznější prvky pro mne zcela určitě patří Travel Assist, světla, dlouhá řada Simply Clever novinek, skvěle vyladěný podvozek a prvky aktivní i pasivní bezpečnosti jako zadní boční i kolenní airbag a nové bezpečnostní systémy.
V čem je nová FABIA z pohledu vašeho oboru či specializace výjimečná? V čem je vidět největší posun oproti předchozí generaci?
Nová FABIA je opět o notný kus vyspělejší, přináší svěží design a je nabitá novými prvky. Posun je vidět u zmiňovaných bezpečnostních prvků nebo u funkcí jako výhřev čelního skla i volantu či dvouzónová klimatizace.
Nová FABIA může být vybavena až devíti airbagy a dětské sedačky lze díky systému uchycení ISOFIX a TopTether umístit na dvě místa vzadu i na sedadlo spolujezdce. Všechny specifikace mají standardně asistent udržování jízdního pruhu a asistent rozpoznání únavy řidiče, Front Assist, adaptivní tempomat nebo přední mlhové světlomety.