ŠkodaMagazín.cz
  • 🏠
  • Moderní škodovky
  • Staré škodovky
  • Magazín
  • Motorsport
  • Reportáže
  • Inzerce veteránů
26. 5. 2020

Mototechna: Nejprodávanější značkou zánovních ojetin je Škoda

Mototechna: Nejprodávanější značkou zánovních ojetin je Škoda
26. 5. 2020

Koupě nového vozu je pro mnoho zákazníků snem, který si v rámci svých finančních možností nemohou dovolit. Na druhou stranu pořízení zcela nového auta není zrovna ideální investicí. Největší část své hodnoty totiž ztratí hned, jak opustí teplo autosalonu a během prvních let provozu. U aut do tří let stáří, a s nájezdem do 50 000 kilometrů, se průměrná úspora oproti novému vozu pohybuje okolo 22 %, nebo průměrných 132 700 Kč oproti ceníkové ceně. Vyplývá to z analýzy společnosti Mototechna, která se na zánovní vozy specializuje.

„Za téměř osm let, kdy pod značkou Mototechna prodáváme zánovní auta, je vidět každoroční nárůst počtu prodaných kusů. Češi, ale Slováci jsou si velmi dobře vědomi toho, že pořízení zcela nového auta není dobrá investice. Nejmarkantnější propad ceny je vidět u luxusních aut, která během prvních tří let dokáží ztratit i přes 60 % své původní hodnoty,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel AURES Holdings, pod kterou Mototechna spadá. „Auta do tří let stáří a padesáti tisíc najetých kilometrů bývají v bezvadném technickém stavu a mnohdy ještě voní novotou. Například v našich autocentrech je 67 % těchto aut stále v tovární záruce, což je pro velkou část zákazníků jeden z klíčových faktorů. Dalším je okamžitá dostupnost bez nutnosti čekat i několik měsíců, než auto sjede z výrobní linky,“ doplňuje Vaněček.

Přečtěte si také:  ŠKODA AUTO chystá k 1. březnu 2021 změny v představenstvu

Stejně jako na trhu nových aut i na sekundárním trhu jsou nejprodávanější mladoboleslavské Škodovky, kterých se prodá téměř 38 %. Oproti loňskému roku narostl jejich podíl o 3,37 %. Největší zájem je tradičně o model Fabia, kterého se letos prodalo přes 13 % ze všech zánovních ojetin (v roce 2019 téměř 9 %). Druhé místo drží Octavia s tržním podílem téměř pět procent (v roce 2019 to bylo přes 7 %). Ještě v loňském roce držela třetí příčku Škoda Rapid s téměř jedenácti procenty. Tu ale v letošním roce sesadily z třetí příčky stále oblíbenější Škodovky kategorie SUV, které na sekundární trh začaly ve větší míře dostávat právě letos. Kodiaq a Karoq tak letos tvoří přes 8 % prodaných vozů.

Mezi pohonnými jednotkami jednoznačně dominují benzínové agregáty, které tvoří přes 82 % prodejů. Dieselových motorizací se prodává 14,5 % a zbytek se dělí mezi alternativní pohony. Hybridní motory a elektromotory najdeme ve 2,5 % vozů. Zbylé procento jsou vozy na plynná paliva. Nejprodávanější barva je bílá (27 %), následuje šedá (17 %) a první trojku uzavírají vozy modré barvy (16 %). I přesto, že nejprodávanější jsou SUVčka (téměř 36 %, meziroční nárůst přes 7 procentních bodů), tak pohon všech kol má pouze 11,5 % prodaných aut (meziroční nárůst o 2,5 procentního bodu). Většina zánovních aut je vybavena manuální převodovkou (73 %), ale je vidět, že automatické převodovky začínají zákazníky zajímat (meziroční nárůst o 7,5 procentního bodu). Téměř 60 % aut se prodá za cenu do 400 000 Kč, 35 % od 400 000 do 800 000 Kč a 5 % tuto hranici ještě překročí.

autobazar mototechna ojeté auto ojetina

Podobné články:

  • Znáte ta nejdůležitější místa, která jsou spojena se značkou ŠKODA?
  • "Určitě nesměřujeme k tomu, aby se Škoda stala levnou značkou," říká její šéf Thomas Schäfer
  • Modely ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA SUPERB získaly titul „Vůz roku s pohonem všech čtyř kol“
  • Nová ŠKODA ENYAQ iV vystavena ve ŠKODA Muzeu
  • ŠKODA vstupuje v Česku do automobilového esportu – startuje on-line seriál virtuálních turnajů ŠKODA eRally Cup
  • ŠKODA ENYAQ iV a ŠKODA OCTAVIA jsou vítězi čtenářské ankety „Best Cars 2021“

Oblečení ŠKODA

logo ŠkodaMagazín.cz
KONTAKT | REKLAMA | ODKAZY
Zásady používání souborů cookie
Jakékoliv kopírování obsahu nebo částí obsahu magazínu ŠkodaMagazín.cz je zakázáno, s výjimkou použití části obsahu s výslovným písemným (e-mailovým) svolením autorů nebo použití části obsahu formou citace. Články vyjadřují soukromý názor autora. Názory autora se nemusí ztotožňovat s názory redakce a vydavatele.

Mediální skupina:

logo ŠkodaMagazín.cz
© 2020 Pavel Srp, AutoMotoZprávy.cz