ŠKODA AUTO odhaluje týden před digitální světovou premiérou ve video upoutávce první detaily modernizovaného modelu ŠKODA KODIAQ. Toto na přání až sedmimístné SUV má mimo jiné nově přepracovanou a ještě výraznější příď se vzpřímenější šestihrannou maskou chladiče. Přední světlomety jsou užší než dříve a spolu s odděleným LED modulem umístěným pod nimi tvoří novou „čtyřokou“ světelnou grafiku. Užší jsou rovněž zadní svítilny s krystalickými strukturami, které tvoří pro značku ŠKODA typický tvar písmene C.
Oficiální světová premiéra modernizovaného modelu ŠKODA KODIAQ se koná 13. dubna v digitální podobě. ŠKODA zahájila svou úspěšnou SUV ofenzívu modelem KODIAQ v roce 2016 a od té doby sjelo z výrobní linky více než 600 000 kusů tohoto SUV, které je nyní k dispozici na přibližně 60 trzích po celém světě.
Faceliftovaná Škoda Kodiaq se ukáže už za týden. Automobilka ji poodhaluje v prvním videu
Omlazený KODIAQ naváže na úspěšné předchozí provedení, kterého ŠKODA od jeho představení v roce 2016 prodala přes 600 000 kusů. První velké SUV mladoboleslavské značky položilo základy aktuální paletě SUV modelů ŠKODA a zároveň založilo tradici pojmenovávání SUV značky názvy s písmenem K na začátku a Q na konci. Jako takový posloužil KODIAQ i coby zdroj inspirace a prostředek k realizaci i těch nejbláznivějších nápadů. Tady je několik z nich:
Jméno z Aljašky
Inspirativní byla už samotná premiéra modelu ŠKODA KODIAQ a vznik jeho jména. V rámci příprav na premiéru se na jeden den změnilo jméno městečka Kodiak, které leží na ostrově u jižního pobřeží Aljašky, na Kodiaq. V jazyce domorodých obyvatel, Alutiiqů, je písmeno „Q“ na konci slova charakteristické pro názvy zvířat. Platí to i v případě největšího medvěda hnědého na světě – kodiaka, který žije pouze na ostrovech u aljašského pobřeží a jehož jméno velké SUV KODIAQ dostalo. Tyto kroky v podstatě definovaly dobrodružnou povahu vozu ještě před jeho samotným uvedením.
Prostorný a odolný
Během svého aktivního modelového života se KODIAQ pustil do mnoha dobrodružství. K těm raným patří setkání sedmimístného SUV s týmem ragbistek RK Petrovice. Všem jeho dvaceti členkám se tehdy podařilo naskládat do interiéru a KODIAQ u toho nejspíš utržil méně ran a šrámů než moderátor tohoto experimentu.
Nemilosrdný Dakar
ŠKODA KODIAQ zdolala také trasu slavného závodu Rallye Dakar, konkrétně v roce 2018, kdy se závod jel na trase přes Peru, Bolívii a Argentinu. KODIAQ posloužil jako doprovodný vůz českého týmu BARTH RACING a trasu dlouhou téměř 10 000 kilometrů zvládl bez úprav, tedy v sériové podobě. Za jeho volantem tehdy seděl český moderátor Vlasta Korec, který ocenil nejen robustnost vozu a jeho přepravní kapacitu, ale oblíbil si také jeho adaptivní tempomat.
Rallye Dakar 2018 pojede i Škoda Kodiaq, poveze známého moderátora a youtubera
Království sněhu a ledu
V roce 2018 zamířil KODIAQ mimo jiné i za polární kruh. V Laponsku se tam za jeho volantem proháněli nejen motorističtí novináři z celého světa, ale také někdejší hvězda Formule 1, šampion Nürburgringu a trojnásobný vítěz 24hodinovky v Le Mans Hans-Joachim Stuck. Ten při této příležitosti zdůraznil důležitost pohonu 4 × 4 coby bezpečnostního prvku.
Ledová čtyřiadvacetihodinovka
V roce 2019 se KODIAQ opět vypravil do extrémních podmínek za polárním kruhem. Italské zastoupení značky ŠKODA se rozhodlo vůz podrobit testu odolnosti v teplotách kolem –20 °C a za silného větru. Cílem bylo urazit trasu z finského Rovaniemi na Severní mys (Nordkapp) v Norsku a zpět za méně než 24 hodin. Trasu dlouhou 1 417 kilometrů tehdy zdolal KODIAQ vybavený pneumatikami s hřeby nakonec o necelé tři hodiny rychleji, než byl stanovený limit.
Kreativní plátno
Model KODIAQ si za základ svého studentského projektu pro ročník 2019 vybrali žáci Středního odborného učiliště strojírenského ŠKODA AUTO. Ti přetvořili tradiční SUV do podoby drsného pick-upu se světlou výškou o 10 centimetrů vyšší, než má standardní KODIAQ. Auto dostalo i celou řadu dalších úprav, včetně rámu na přídi s navijákem, nebo praktického úložného systému pod zadní ložnou plochou.
Reklama z obýváku
KODIAQ se během své kariéry vypořádal s mnoha neobvyklými a nečekanými situacemi. Jednou z nich bylo například natáčení reklamní kampaně v období koronavirových omezení. Tři režiséři tak k propagaci vozu kreativně využili malé modely a prostředí vlastních domácností.