ŠkodaMagazín.cz
  • 🏠
  • Moderní škodovky
  • Staré škodovky
  • Magazín
  • Motorsport
  • Reportáže
  • Testy
  • Inzerce veteránů
  • Zásady cookies (EU)
5. 5. 2020

Moderní asistenční systémy pro zlepšení bezpečnosti a komfortu jsou u modelů ŠKODA SCALA a KAMIQ vysoce populární

Moderní asistenční systémy pro zlepšení bezpečnosti a komfortu jsou u modelů ŠKODA SCALA a KAMIQ vysoce populární
5. 5. 2020

Kompaktní modely ŠKODA SCALA a KAMIQ patří mezi nejbezpečnější vozy ve svých segmentech – oba při bariérových testech Euro-NCAP získaly maximální možné hodnocení v podobě pěti hvězdiček. Už v sériové výbavě mají nejmodernější asistenční systémy, jako je asistent pro jízdu v pruzích nebo Frontradar s funkcí nouzové brzdy City. Volitelně jsou v nabídce četní další asistenti a bezpečnostní systémy, kteří jsou už od uvedení obou modelů na trh v roce 2019 velice žádaní.

Systém Side Assist, který je pro modely SCALA a KAMIQ k dispozici volitelně, pomáhá při předjíždění na dálnicích a silnicích pro motorová vozidla a zlepšuje tak bezpečnost. Až do vzdálenosti 70 metrů rozpozná zezadu se blížící vozy a řidiče před nimi varuje. V roce 2019 sjela s tímto asistentem z linky každá pátá SCALA (20,2 procent). V případě městského SUV KAMIQ doplnil asistenční systém Side Assist s integrovanou funkcí Rear Traffic Alert sériovou výbavu, sestávající z asistenta pro jízdu v pruzích a asistenta Front Radar s funkcí nouzové brzdy City, dokonce u 26,9 procent vozů. Rear Traffic Alert při couvání z parkovacího místa varuje před objekty, které se pohybují kolem zádi vozu. Opět častěji než u modelu SCALA si dodatečné airbagy objednávají zákazníci vozů KAMIQ: 44,8 procenta všech městských SUV bylo vybaveno volitelným kolenním airbagem řidiče a 15,1 procenta těchto vozů disponuje proaktivní ochranou posádky včetně bočních airbagů v zadních dveřích. U modelu SCALA se pro volitelný kolenní airbag rozhodlo 18,9 procenta zákazníků.

Přečtěte si také:  Nová ŠKODA KAROQ se ukazuje na prvních skicách

skoda-KAMIQ_Pasivni-bezpecnost-airbagy

Zákazníci modelu KAMIQ mají rádi pohodlí

Adaptivní tempomat (ACC) nabízí dodatečný komfort například těm, kteří často jezdí nebo při delších jízdách po dálnici. U městského SUV KAMIQ se pro tento inteligentní systém, který až do rychlosti 210 km/h samostatně udržuje nastavené tempo a samostatně brzdí za pomaleji jedoucími vozy, rozhodla více než jedna třetina zákazníků (34,5 procent). Vybaven jím byl i téměř každý čtvrtý vůz SCALA (24,5 procent). Při delších jízdách pomáhá také rozpoznávání únavy, pro které se rozhodlo 19,3 procenta zákazníků modelu KAMIQ a 17,4 procenta řidičů modelu SCALA.

V kurzu je u obou kompaktních modelů značky ŠKODA také couvací kamera, kterou si pro vůz SCALA objednalo 45 procent zákazníků, v modelu KAMIQ to bylo dokonce 59,1 procenta. Pro bezpečné a pohodlné parkování mělo 36,9 procenta všech expedovaných vozů řady SCALA a 49,2 procenta všech vozů KAMIQ parkovací senzory vpředu a vzadu. Clever novinku nabízí ŠKODA i co se týče osvětlení: zatímco všechny vozy typu SCALA a KAMIQ za soumraku nebo deště umí automaticky zapnout tlumená světla, na přání dodávaný systém Auto Light Assist nabízí také možnost automatického tlumení dálkových světel, pro případ se blížícího se vozidla v protisměru. Pro tuto mimořádnou výbavu se rozhodlo 22,8 procenta zákazníků modelu SCALA a 17,8 procenta majitelů vozu KAMIQ. 71,4 procenta expedovaných vozů SCALA a 81,4 procenta vozů ŠKODA KAMIQ bylo vybaveno dešťovým senzorem.

Rozhovor s Jaroslavem Krejčou, vedoucím produktové řady celého vozu Small společnosti ŠKODA AUTO:

Přečtěte si také:  ŠKODA OCTAVIA RS iV: Dravá a přitom ekologická

Kompaktní modely ŠKODA SCALA a KAMIQ už v sériové výbavě disponují asistentem pro jízdu v pruzích a asistentem Frontradar s funkcí nouzové brzdy City. Jak tyto systémy fungují?

To je různé. Asistent pro jízdu v pruzích využívá kameru v čelním skle pro detekci okrajů jízdní dráhy a dopravního značení. Díky tomu může řidiče varovat před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a pomocí zásahů do řízení držet vůz v aktuálním pruhu. Automatické korekce řízení probíhají kontinuálně a měkce a řidič je může „přehlasovat“ bez vynaložení velké síly. Asistent Frontradar naproti tomu s pomocí radaru na přídi sleduje odstup od vozu před sebou. Systém varuje řidiče před hrozící kolizí a je schopen i automaticky brzdit, aby zabránil nehodě, popř. minimalizoval její důsledky. Při rychlostech od 5 do 60 km/h je kromě toho aktivní i rozpoznávání chodců a cyklistů. Přitom systém s pomocí propracovaného algoritmu propočítává, zda hrozí, že chodec nebo cyklista bude nebezpečně křižovat cestu vozu.

jaroslav-krejca-skoda-autoKteré dodatečné funkce nabízí volitelný Side Assist?

Side Assist s pomocí dvou radarových senzorů v zadním nárazníku sleduje oblast až 70 metrů za vozem. Když systém rozpozná vozidla, přijíždějící zezadu, nebo ve slepém úhlu, varuje řidiče prostřednictvím světelných signálů na vnitřní straně krytu vnějšího zpětného zrcátka a vibrací volantu. Pokud řidič zapne blinkr, kterým ukazuje, že bude přejíždět do jízdního pruhu, v němž se zezadu blíží vozidlo, zasáhne Side Assist také aktivně korekcemi řízení, aby zabránil kolizi. Při akceleraci pracuje systém od rychlosti 15 km/h a při brzdění až do 10 km/h. Další součástí systému Side Assist je Rear Traffic Alert. Pokud řidič vozu SCALA nebo KAMIQ couvá z parkovacího místa, systém ho až do rychlosti 15 km/h upozorní na objekty, pohybující se kolem zádi vozu. To funguje i tehdy, když se tyto objekty blíží z boku s rychlostí až 70 km/h. Pokud řidič nereaguje na první optický signál, je varován i akusticky, poté následuje automatické nouzové brzdění.

Adaptivní tempomat (ACC) za jízdy také automaticky udržuje dostatečný odstup od vozů před sebou a je-li to nutné, zabrzdí vůz SCALA nebo KAMIQ až do úplného zastavení. Je toto v kombinaci se zásahy do řízení ze strany asistenta pro jízdu v pruzích už autonomní řízení?

Přečtěte si také:  ŠKODA AUTO registrovala loni v ČR 74 786 nových osobních automobilů a opět si upevnila pozici jedničky českého trhu

Než sériové autonomní řízení vstoupí do našich vozů, zbývá ještě udělat několik kroků. Naše aktuální systémy ale už zčásti plní autonomní funkce, které řidiče při určitých akcích podpoří a v mnoha situacích zvyšují bezpečnost. Například tehdy, když systém rozpozná nebezpečnou situaci rychleji a dříve než řidič a může tak zabránit nehodě. Řidič za jízdy stále nese plnou odpovědnost za své vozidlo a musí mít ruce neustále na volantu.

Nejoblíbenější barvy modelů ŠKODA SCALA a KAMIQ jsou modrá Race a šedá Quarz

airbag asistenční systémy bezpečnost Jaroslav Krejča kamiq scala škoda kamiq ŠKODA SCALA

Podobné články:

  • Nejoblíbenější barvy modelů ŠKODA SCALA a KAMIQ jsou modrá Race a šedá Quarz
  • Asistenční systémy ve vozech ŠKODA pomáhají, varují a aktivně chrání
  • Zákazníci u modelů ŠKODA SCALA a KAMIQ oceňují Virtuální kokpit, navigační systém Amundsen a DAB
  • Jaké je nejoblíbenější ŠKODA Originální příslušenství k modelům SCALA a KAMIQ?
  • Flotila modelů Škoda Scala a Octavia ve službách Bohemia Energy. Financuje je Volkswagen Financial Services
  • Nadační fond ŠKODA AUTO zaštítil nový koncept výuky dopravní bezpečnosti. Děti se učí venku a obsah je přizpůsobený vyučovaným předmětům

On-line kalkulačky autopojištění

  • Kalkulačka: Povinné ručení
  • Kalkulačka: Havarijní pojištění
logo ŠkodaMagazín.cz
KONTAKT | REKLAMA | ODKAZY
Zásady používání souborů cookie
Jakékoliv kopírování obsahu nebo částí obsahu magazínu ŠkodaMagazín.cz je zakázáno, s výjimkou použití části obsahu s výslovným písemným (e-mailovým) svolením autorů nebo použití části obsahu formou citace. Články vyjadřují soukromý názor autora. Názory autora se nemusí ztotožňovat s názory redakce a vydavatele.

Mediální skupina:

logo ŠkodaMagazín.cz
© 2020 Pavel Srp, AutoMotoZprávy.cz
Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}