ŠkodaMagazín.cz
  • 🏠
  • Moderní škodovky
  • Staré škodovky
  • Magazín
  • Motorsport
  • Reportáže
  • Testy
  • Inzerce veteránů
  • Zásady cookies (EU)
2. 5. 2022

Klasické škodovky vyrazily o víkendu na setinovou rally 7 Castles Trial 2022

Klasické škodovky vyrazily o víkendu na setinovou rally 7 Castles Trial 2022
2. 5. 2022

Takřka 70 vozů z období let 1938-1999 se poslední dubnový den vydalo na trasu rallye 7 Castles Trial 2022. Podívejte se na automobily, které na trati Českém středohoří reprezentovaly značku ŠKODA.

Tým ŠKODA Classic na 238 kilometrů dlouhé trati s devíti testy přesnosti a několika tajnými kontrolami představil průřez produkcí automobilky z let 1940 až 1988 — od aerodynamicky zaobleného vozu ŠKODA RAPID OHV po kupé ŠKODA RAPID 135. Barvy slavné historie značky ŠKODA tak letos vedle aut soukromých majitelů hájilo také těchto devět modelů:

ŠKODA RAPID 1500 OHV „Dálnicový“ (1940)

RAPID znamená rychlý, což u verze z roku 1940 znamená tempo přes 110 km/h. K jeho dosažení napomohl aerodynamický „proudnicový“ tvar karoserie, odtud přezdívka „dálnicový“ RAPID. Debutoval v říjnu 1938. Posádku ŠKODA Muzea tvořila Andrea Frydlová a Michal Velebný.

DSC05224-copy

ŠKODA 1101 „Tudor“ Roadster (1948)

Nejatraktivnější z řady Škoda 1101/1102 „Tudor“ byly dvoumístné roadstery. Do léta 1948 vznikaly jejich karoserie v Mladé Boleslavi, poté v přidruženém závodě Kvasiny. Vůz zkompletovaný 2. října 1948 nejprve sloužil úřadu předsednictva československé vlády, ŠKODA Muzeum jej získalo v roce 1969, již od soukromého majitele.

Přečtěte si také:  Řecká Acropolis rallye: posádky jedoucí s vozy ŠKODA FABIA Rally2 evo vedou ve WRC2 a WRC3

DRC1537-copy

ŠKODA 1101 „Tudor“ Polokabriolet (1948)

První poválečný model značky ŠKODA, navazující na úspěšnou vývojovou řadu POPULAR, je podle nejrozšířenější dvoudveřové (two-door) karoserie znám jako „Tudor“. V soutěži startující polokabriolet, vyrobený 5. dubna 1948, původně používal atašé švýcarské ambasády v Praze.

DRC3821-copy

ŠKODA 440 „Spartak“ (1957)

Automobil ŠKODA 440 „Spartak“ (1955-1959), předchůdce legendy OCTAVIA, vynikal prostornou, přitom kompaktní tříprostorovou karoserií nadčasově elegantních tvarů. Byl úspěšně vyvážen do řady zemí, včetně USA a Kanady. Čtyřválec 1 089 cm3/40 k (29,4 kW) vykazoval tehdy příznivou spotřebu 7,7 l na 100 km.

SKODA-440-Spartak-1957-copy

ŠKODA FELICIA (1961)

Otevřená klasika FELICIA (1959-1964) je nástupcem vozu ŠKODA 450. K nejmarkantnějším znakům faceliftu pro rok 1961 patří kapkovité zadní svítilny. Čtyřválec má 1 089 cm3/50 k (36,8 kW), 130 km/h. Za volant nadčasového „toplessu“ klasické koncepce na rallye 7 Castles Trial 2022 usedl Martin Jahn, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast Prodeje a marketingu.

Přečtěte si také:  Řecká Acropolis rallye: Jezdec ŠKODA Andreas Mikkelsen chce udržet své šance na titul ve WRC2

DRC2838-copy

ŠKODA 1100 MBX De Luxe (1969)

Ikona 60. let. Ze vzdušného interiéru je po stažení bočních oken nerušený výhled do krajiny díky absenci horní části B-sloupků karoserie. Verze ŠKODA 100 MBX de Luxe je poháněna čtyřválcem 1 107 cm3/51 k (38,2 kW). Na 7 Castles Trial vůz vedl Dr. Michael Oeljeklaus, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast Výroby a logistiky.

DSC05508-copy

ŠKODA 110 R (1971)

K ikonickým a sběrateli i veřejností nejobdivovanějším vozům historie značky ŠKODA rozhodně patří „Erko“, elegantní kupé Škoda 110 R (1970-1980). S jedenáctistovkou o výkonu 52 k (38,3 kW) dosahovalo tempa 145 km/h, interiér vynikal díky anatomickým sedadlům, sportovnímu volantu a přístrojové desce s kulatými přístroji.

DRC3465_1-copy

ŠKODA 120 GLS (1978)

Škoda 120 GLS (Grand de Luxe Super) bylo nejluxusnější provedení řady Škoda 105/120. Zaujalo čtyřmi světlomety v kovové masce, bohatší výbavou interiéru a výkonnějším motorem 1174 cm3/58 k (42,7 kW). V rally startovalo starší provedení se čtyřstupňovou převodovkou.

Přečtěte si také:  8. ročník veteránské rodinné jízdy zaměstnanců ŠKODA AUTO s názvem ŠKODA Classic Tour proběhl s rekordní účastí

DRC3950-copy

ŠKODA RAPID 135 (1988)

Kupé RAPID 135/136 vzniklo v letech 1987 až 1989 celkem 2 903 kusů. Nejen pamětníci mohli na trati obdivovat vůz vyrobený v lednu 1988, který byl v dubnu 2001 zakoupen do sbírek ŠKODA Muzea od prvního majitele ze Semil.

DRC3675-copy

Co je setinová rally?

Závod veteránů 7 Castles Trial nese označení setinová rally. Zjednodušeně řečeno jde o soutěž, kde o vítězi nerozhoduje rychlost vozu, ale přesnost (doslova na setiny sekundy) a pravidelnost samotné jízdy ověřovaná řadou důmyslných testů a kontrol. Letošní trasa vedla posádky veteránů kolem několika českých hradů a zámků a protáhla je také historickými centry měst Slaný či Litoměřice.

7 Castles Trial setinová rally závod

Podobné články:

  • ŠKODA Motorsport opět naplno v provozu. O víkendu se představila v Sosnové
  • V roce 1991 si spojení škodovky a koncernu Volkswagen přijel zkontrolovat i sám německý prezident
  • Z vrcholu na vrchol: dvě škodovky v indických horách
  • Rok 2020 byl u škodovky pořádně nabitý! Novinkami i elektrifikací
  • ŠKODA OCTAVIA vítězí ve čtenářské anketě „Best Cars 2022“
  • Škoda sraz Běšiny - červen 2022 [fotogalerie]

On-line kalkulačky autopojištění

  • Kalkulačka: Povinné ručení
  • Kalkulačka: Havarijní pojištění
logo ŠkodaMagazín.cz
KONTAKT | REKLAMA | ODKAZY
Zásady používání souborů cookie
Jakékoliv kopírování obsahu nebo částí obsahu magazínu ŠkodaMagazín.cz je zakázáno, s výjimkou použití části obsahu s výslovným písemným (e-mailovým) svolením autorů nebo použití části obsahu formou citace. Články vyjadřují soukromý názor autora. Názory autora se nemusí ztotožňovat s názory redakce a vydavatele.

Mediální skupina:

logo ŠkodaMagazín.cz
© 2020 Pavel Srp, AutoMotoZprávy.cz
Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}