Zástupci společnosti Coca-Cola v Česku, na Slovensku, ale i v dalších zemích, jezdí vozy ŠKODA. Partnerství tradičních značek trvá už přes 30 let. Podívejte se, jak taková dlouhá spolupráce probíhala.
Obchodní zástupci, manažeři i další zaměstnanci společnosti Coca-Cola HBC v Česku a na Slovensku jezdí tradičně vozy značky ŠKODA. Partnerství obou značek trvá od dob modelu FAVORIT, tedy od počátku 90. let a za tu dobu se v lokálních pobočkách firmy vystřídaly tisíce automobilů české značky.
Firma využívá prakticky všechny nabízené modely. Kompaktní vozy slouží především pro každodenní práci obchodních zástupců, OCTAVIA se firmě osvědčila jako skvělý pomocník díky úžasné prostornosti, a luxusní SUPERB slouží potřebám managementu. Nejnovější přírůstek škodováckého porftolia, vozy ENYAQ iV, nejnověji také ENYAQ COUPÉ RS iV, jsou pak za odměnu k dispozici nejúspěšnějším obchodním manažerům pro práci i pro radost. Vozy ŠKODA AUTO zároveň používají zastoupení Coca-Coly i v dalších evropských zemích.
Letité spojení obou značek v ČR potvrzuje například obchodní zástupce Coca-Cola HBC Stanislav Erben, který ve firmě působí už od roku 1995. „Začínal jsem na modelu FORMAN, pak byla mým služebním vozem FELICIA a následně jsem střídal různé generace modelu FABIA, jednou jsem to proložil typem ROOMSTER,“ popisuje svou více než pětadvacetiletou kariéru s vozy značky ŠKODA. Za tu dobu s vozy české automobilky najel podle svých slov asi 750 000 kilometrů.
Jeho chválu pro vozy ŠKODA potvrzuje i služebně o něco mladší kolega Ondřej Lelek. Ten působí ve firmě 18 let a vedle modelů FELICIA a FABIA si vyzkoušel také vozy ROOMSTER, YETI a KAROQ. Auta chválí jako moderní a spolehlivé stroje.
Coca-Cola HBC ovšem volí vozy ŠKODA nejen z důvodů jejich spolehlivosti. Velkou roli hrají také bezpečnost a ekologie. Co se bezpečnosti týče, firma nakupuje auta s bohatou bezpečnostní výbavou. „Všechny modely v naší flotile, od typu FABIA po ENYAQ iV, jsou vybaveny bezpečnostními prvky jako jsou hlídání mrtvého úhlu, Lane Assist, adaptivní tempomat, senzor únavy řidiče, asistent světlometů, funkcí zrcadlení mobilního telefonu a dalšími. I díky tomu se nám podařilo výrazně snížit počet nehod, oproti zhruba 70 nehodám v roce 2013 jsme dnes na desetině této hodnoty. A naštěstí se nikomu ze zaměstnanců nestal žádný vážnější úraz,“ vysvětluje Martin Prídala, fleet manažer Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.
Cesta k uhlíkové neutralitě
V oblasti ekologie má pak Coca-Cola HBC velké cíle. Do roku 2040 chce být firma uhlíkově neutrální a už do roku 2030 chce emise ze své flotily vozů oproti stavu v roce 2018 snížit o 55 procent. Proto tam, kde je to možné, volí firma vozy ŠKODA s úsporným pohonem na CNG a ve flotile má také plug-in hybridní modely OCTAVIA iV a SUPERB iV, které spojují ekologii a ekonomií. A také zmíněný ENYAQ iV.
Právě v elektrických vozidlech vidí firma budoucnost, plánuje jimi vybavit i své obchodní zástupce, kteří dnes převážně využívají modely jako FABIA nebo SCALA. Nechává je teď proto vyzkoušet i ENYAQ iV. Momentálně Coca-Cola HBC Česko a Slovensko rozšiřuje svou flotilu o plně elektrického SUV, nechybí ani ve verzi ENYAQ COUPÉ RS iV v designu se sloganem „Zero Cukru, Zero emisí“. A právě tato auta využívá firma pro obchodní zástupce. Ti nejlepší v daném měsíci totiž vždy získají ENYAQ iV coby služební vůz na další měsíc. To umožňuje nejen zajímavým způsobem zaměstnance motivovat, ale zároveň si vyzkoušet, jak se jim bude s elektromobilem fungovat.
„Reakce na ENYAQ COUPÉ RS iV je ze strany obchodních zástupců i přes počáteční ostražitost vůči elektromobilitě velmi pozitivní. Na konci měsíce se s autem rozhodně loučit nechtějí a na otázku, zda by si dovedli představit, že budou elektromobil využívat celoročně, nám odpovídají, že ano,“ říká Martin Prídala. Důkazem spokojenosti je, že za čtyři měsíce ve službě najel každý z takto využívaných vozů kolem 25 000 kilometrů.
Samé dobré zkušenosti
Spokojenost potvrzuje i Kamila Fells, obchodní zástupkyně, která už mohla ENYAQ COUPÉ RS iV měsíc používat. Byla to její první zkušenost s elektromobilem, přesto s ním vyrazila na cestu až do Norimberka a podle svých slov si auto užila. „Bylo to úžasné, líbí se mi plynulý pohon i velký výkon auta, ENYAQ iV navíc opravdu skvěle vypadá,“ hodnotí své zkušenosti. Při své cestě do zahraničí pak zjistila, že „Německo je ráj nabíječek, ale ani v Česku jsem neměla s nabíjením problém.“ Na cestách vyhledávala většinou rychlé nabíjecí stanice a doma nabíjela na těch s nižším výkonem.
S nadšením o elektrickém vozu ŠKODA hovoří i její kolega Ivan Janeček. „Najel jsem s ním asi 4 500 kilometrů. Chtěl jsem si to auto užít a pořádně vyzkoušet,“ popisuje. I on si chválí plynulost a sílu pohonu auta a také vyzdvihuje schopnost rekuperace, kdy ve vhodném terénu občas vůz dovede jet i desítky kilometrů tak, že z dojezdu neukrojí ani kilometr. „Samotné nabíjení jsem si rychle osvojil a rychle jsem přišel na to, kde nabíjet bez zásadního čekání,“ dodává Janeček.
I na základě těchto pozitivních zkušeností chce tedy Coca-Cola svou elektrickou flotilu vozů ŠKODA i nadále rozšiřovat. Na cestě má další kusy modelu ENYAQ iV. „Do roku 2025 chceme mít počet plně elektrických SUV v naší flotile trojciferný. Těšíme se také na další elektrické modely, které ŠKODA uvede,“ uzavírá téma Martin Prídala.