ŠkodaMagazín.cz
  • 🏠
  • Moderní škodovky
  • Staré škodovky
  • Magazín
  • Motorsport
  • Reportáže
  • Testy
  • Inzerce veteránů
  • Zásady cookies (EU)
11. 3. 2023

Co ukrývá Škoda Superb ve službách profesionálních cyklistek?

Co ukrývá Škoda Superb ve službách profesionálních cyklistek?
11. 3. 2023

Tým Canyon//SRAM, který se účastní cyklistické ženské světové tour, používá jako jeden z týmových vozů model Škoda Superb Combi iV. Jeho služby si nemůže vynachválit. Podívejte se, co všechno musí auto zvládnout.

Jedinečný vzhled vozu dodává nejen originální polep, ale především jeho výbava. Tu z vnějšku představuje především sada bicyklů, kterých je na střeše auta ve speciálních nosičích až osm. K nim se na střechu vejde i sada náhradních kol.

Přečtěte si také:  Škoda představila skládací koloběžku. Vejde se do kufru Kamiqu i Scaly

Ta pravá „divočina“ se ale odehrává až uvnitř. Pro sportovní ředitele týmu je tohle auto v podstatě pojízdnou trenérskou lavicí. Posádka v autě cyklistky doprovází po celý závod. Za volantem sedí sportovní ředitel č. 2 (SD2), na sedadle spolujezdce sportovní ředitel 1 (SD1). Především ten sleduje veškeré informace z dění závodu, má k dispozici mobilní telefon s aktuální předpovědí počasí, tablet s aplikací VeloViewer, která servíruje informace o trati, a díky satelitní anténě na střeše může také na displeji infotainmentu sledovat přímý televizní přenos závodu. Sportovní ředitelé mají k dispozici dvě vysílačky, jednou přijímají informace od ředitelství závodu, druhou pak předávají informace závodnicím.

Na závody vybavená Škoda Superb Combi iV
Na závody vybavená Škoda Superb Combi iV

Vzadu sedí mechanik. „Některé konkurenční týmy mají auta, kde se mechanik vyloženě krčí, ale v našem autě je místa dostatek a mechanik má pohodlí,“ chválí Superb Ronny Lauke, ředitel týmu Canyon//SRAM. Mechanik má vedle sebe několik sad náhradních kol i sadu nářadí a další výbavu. Rukou může snadno sáhnout do zavazadlového prostoru, kde je například chladicí box, do něhož se vejde až 55 bidonů, další náhradní díly a nářadí, plus batohy s takzvanou „mokrou výbavou“, které může mechanik cyklistkám předat, když se rozprší.

Přečtěte si také:  Značka ŠKODA je díky pěti vítězstvím na čele ankety ,Auto Trophy 2022‘

„Během průměrného závodního dne strávíme v autě sedm až osm hodin, proto je důležité, aby bylo prostorné a komfortní,“ popisuje Lauke nároky na vůz. Škoda Superb iV je splňuje skvěle, i když je auto opravdu plné výbavy, nevypadá to, že by praskalo ve švech a vše je posádce snadno přístupné. „Superb jsme si vybrali kvůli jeho praktičnosti a spolehlivosti,“ říká Lauke. Tým loni s vozem od února do září najezdil přes 40 000 kilometrů bez jakéhokoli zaškobrtnutí. Sám ředitel na autě oceňuje detaily jako LED Matrix světlomety, sportovní sedadla nebo deštník ukrytý ve dveřích.

Škoda Superb Combi iV ve službách cyklistiky
Škoda Superb Combi iV ve službách cyklistiky
Škoda Superb Combi iV ve službách cyklistiky
Škoda Superb Combi iV ve službách cyklistiky
Škoda Superb Combi iV ve službách cyklistiky
Škoda Superb Combi iV ve službách cyklistiky
Škoda Superb Combi iV ve službách cyklistiky
Škoda Superb Combi iV ve službách cyklistiky
Škoda Superb Combi iV ve službách cyklistiky
Škoda Superb Combi iV ve službách cyklistiky
Škoda Superb Combi iV ve službách cyklistiky
Ředitel týmu Canyon//SRAM Ronny Lauke s plně naloženým modelem Škoda Superb Combi iV
Týmový vůz Škoda Superb Combi iV představil bývalý cyklistický závodník, trenér a sportovní komentátor Matt Stephens.
Týmový vůz Škoda Superb Combi iV představil bývalý cyklistický závodník, trenér a sportovní komentátor Matt Stephens.
Škoda Superb Combi iV ve službách cyklistiky
Škoda Superb Combi iV ve službách cyklistiky
Škoda Superb Combi iV ve službách cyklistiky
Tým Canyon//SRAM, který se účastní cyklistické ženské světové tour, používá jako jeden z týmových vozů model Škoda Superb Combi iV. Jeho služby si nemůže vynachválit. Podívejte se, co všechno musí auto zvládnout.
Škoda Superb Combi iV ve službách cyklistiky
Škoda Superb Combi iV ve službách cyklistiky

Důležitá dynamika

Pro auto, které se pohybuje v blízkosti cyklistického pelotonu, je podle Laukeho důležitá i jízdní dynamika a to, jak se vůz řídí. Hodí se podle něj třeba adaptivní podvozek: na dlažebních kostkách závodu Paříž–Roubaix si díky němu může posádka dopřát trochu komfortu, na klikatých hladkých alpských silničkách má pak řidič za volantem dostatek jistoty. Docela překvapivým pomocníkem je minimálně i jeden z asistenčních systémů. „Při jízdě v závodním konvoji nám už nejednou pomohl Front Assist, v některých neobvyklých situacích dovede zázraky,“ vysvětluje Lauke.

Přečtěte si také:  ŠKODA OCTAVIA RS iV: Dravá a přitom ekologická

Důležitý je také pohon. „Je plynulý a silný. Když je to potřeba, můžeme jet na elektřinu, jindy se zase více hodí spalovací motor, můžeme si vybrat,“ pochvaluje si Lauke plug-in hybridní ústrojí vozu a dodává, že právě tenhle druh pohonu mu přijde i vzhledem k infrastruktuře pro svět profesionální cyklistiky ideální.

Budoucnost je čistě v elektřině

Do budoucna se ale tým samozřejmě dívá na možnosti využití elektrických vozů, které už si vyzkoušely třeba některé ze závodnic. „To, že trávím hodně času na horách, mě rozhodně přimělo přemýšlet o mé uhlíkové stopě a o tom, jak můžu vést zelenější život. Elektrické auto vypadá jako skvělý první krok tímto směrem, a když jsem to zkoumala, došlo mi, že Škoda Enyaq iV je tím pravým řešením,“ říká členka týmu Kasia Niewiadoma. Sama si elektrické SUV vyzkoušela a nemůže si ho vynachválit pro jeho prostornost, pohodlí i pohodové dobíjení. Jeho silný a plynulý pohon by se pak jistě neztratil ani v závodních etapách.

bicykl Canyon//SRAM jízdní kolo plug-in hybrid ŠKODA SUPERB ŠKODA SUPERB COMBI Škoda Superb Combi iV

Podobné články:

  • Škoda Auto poodkrývá první detaily k blížícímu se odhalení nových generací vozů Superb, Superb Combi a Kodiaq
  • Flotila modelů Škoda Scala a Octavia ve službách Bohemia Energy. Financuje je Volkswagen Financial Services
  • Elektrické vozy Škoda Enyaq iV najezdily ve službách českého předsednictví EU přes 120 tisíc kilometrů
  • ŠKODA ENYAQ iV a ŠKODA SUPERB COMBI získaly šest ocenění v čtenářské anketě „Rodinné auto roku“
  • Nová Škoda Superb se představí v listopadu. Na co láká? Podívejte se
  • 20 let novodobé vlajkové lodi ŠKODA SUPERB

On-line kalkulačky autopojištění

  • Kalkulačka: Povinné ručení
  • Kalkulačka: Havarijní pojištění
logo ŠkodaMagazín.cz
KONTAKT | REKLAMA | ODKAZY
Zásady používání souborů cookie
Jakékoliv kopírování obsahu nebo částí obsahu magazínu ŠkodaMagazín.cz je zakázáno, s výjimkou použití části obsahu s výslovným písemným (e-mailovým) svolením autorů nebo použití části obsahu formou citace. Články vyjadřují soukromý názor autora. Názory autora se nemusí ztotožňovat s názory redakce a vydavatele.

Mediální skupina:

logo ŠkodaMagazín.cz
© 2020 - 2023 | Pavel Srp, AutoMotoZprávy.cz
Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}