ŠkodaMagazín.cz
  • 🏠
  • Moderní škodovky
  • Staré škodovky
  • Magazín
  • Motorsport
  • Reportáže
  • Inzerce veteránů
27. 8. 2020

Bývalý jezdec Formule 1 a vítěz závodu v Le Mans Hans-Joachim Stuck za volantem vozu ŠKODA Sport

Bývalý jezdec Formule 1 a vítěz závodu v Le Mans Hans-Joachim Stuck za volantem vozu ŠKODA Sport
27. 8. 2020

ŠKODA AUTO si letos připomíná 125. výročí svého založení. Mezi modely, které si v historii značky vybojovaly mimořádnou pozici, patří také speciál ŠKODA Sport, který se v roce 1950 zúčastnil 24hodinového závodu v Le Mans. V nejnovějším článku na stránkách ŠKODA Storyboard se o své dojmy, které v něm závodní vůz zanechal, podělila legenda motoristického sportu: Hans-Joachim Stuck, bývalý pilot formule 1, osmnáctinásobný účastník čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans a dvojnásobný vítěz tohoto slavného vytrvalostního závodu. O svém naprosto mimořádném vztahu k vozu ŠKODA Sport vedle Stucka hovoří také Michal Velebný, vedoucí restaurátorské dílny společnosti ŠKODA AUTO a vnuk konstruktéra karoserie vozu ŠKODA Sport Josefa Velebného.

Hned úvod videa zvýší automobilovým nadšencům tep. Vidí sluncem zalitou horskou krajinu, pohled na panorama přeruší zvuk motoru. Je to motor speciálu ŠKODA Sport, historického závodního vozu, který ŠKODA v roce 1950 postavila na start v Le Mans. Za volantem sedí Hans-Joachim „Strietzel“ Stuck, pilot Formule 1, osmnáctinásobný účastník závodu v Le Mans a dvojnásobný vítěz tohoto klasického vytrvalostního závodu na břehu řeky Sarthe.

Přečtěte si také:  Prototyp kombi s motorem vzadu ŠKODA typ 990 „Hajaja“ vznikl v roce 1963 v jediném exempláři

600 kilogramů vážící ŠKODA Sport s vodou chlazeným čtyřválcovým motorem o objemu 1,1 litru dodnes neztratil nic ze svého kouzla. Hans-Joachim Stuck říká: „Je neuvěřitelně zábavné toto auto řídit, je to skutečně fantastické“. Zkušený jezdec také umí odhadnout, co před sedmdesáti lety pro jezdce znamenalo absolvovat 24hodinový závod v takovém voze a vyjadřuje „tehdejším hrdinům“ svůj respekt za jejich výkon.

Michal Velebný o voze informuje ze zcela jiné zajímavé perspektivy: jako vnuk inženýra Josefa Velebného, který byl tehdy jako šéfkonstruktér za stavbu vozu ŠKODA Sport zodpovědný, spolu s přítelem vůz zrestauroval.

zavodak-skoda-sport-hans-joachim-stuck- (1)
zavodak-skoda-sport-hans-joachim-stuck- (2)
zavodak-skoda-sport-hans-joachim-stuck- (3)
zavodak-skoda-sport-hans-joachim-stuck- (4)
zavodak-skoda-sport-hans-joachim-stuck- (5)
zavodak-skoda-sport-hans-joachim-stuck- (6)

24. června 1950 byl automobil pro závod v Le Mans skvěle připraven: Po 13 hodinách jeli Václav Bobek a Jaroslav Netušil na druhém místě ve třídě do 1 100 kubických centimetrů. Ve 115. kole ale praskla pojistka ojničního čepu – tuto technickou závadu nebylo možné na místě odstranit a závod tak pro vůz se startovním číslem 44 skončil.

Hans-Joachim Stuck historie le mans motorsport okruh škoda Škoda Sport veterán závod

Podobné články:

  • Arctic Rally ve Finsku: Vedoucí jezdec WRC2 Andreas Mikkelsen se postaví konkurenci s vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo
  • Čeští kriminalisté si převzali 500 vozů ŠKODA OCTAVIA od Volkswagen Financial Services
  • 125 let ŠKODA AUTO: Od motocyklů k triumfům vozů FABIA Rally2 evo
  • Novodobá tradice projektu žákovských vozů ŠKODA oživuje myšlenku ze 70. let
  • #SKODAAUTOpomaha: Všech 100 darovaných vozů ŠKODA OCTAVIA pomáhá ohroženým spoluobčanům a dar pro 3 000 pracovníků v první linii
  • Autorizovaní prodejci vozů ŠKODA otevírají po více než měsíci své showroomy

Oblečení ŠKODA

logo ŠkodaMagazín.cz
KONTAKT | REKLAMA | ODKAZY
Zásady používání souborů cookie
Jakékoliv kopírování obsahu nebo částí obsahu magazínu ŠkodaMagazín.cz je zakázáno, s výjimkou použití části obsahu s výslovným písemným (e-mailovým) svolením autorů nebo použití části obsahu formou citace. Články vyjadřují soukromý názor autora. Názory autora se nemusí ztotožňovat s názory redakce a vydavatele.

Mediální skupina:

logo ŠkodaMagazín.cz
© 2020 Pavel Srp, AutoMotoZprávy.cz