ŠkodaMagazín.cz
  • 🏠
  • Moderní škodovky
  • Staré škodovky
  • Magazín
  • Motorsport
  • Reportáže
  • Testy
  • Inzerce veteránů
  • Zásady cookies (EU)
7. 8. 2020

Barvy a odvaha: automobilový design Indii na míru

Barvy a odvaha: automobilový design Indii na míru
7. 8. 2020

Indové kupují spíše nižší třídy vozů než řidiči v Evropě, zato jsou nároční na technologie, design a vybavení interiéru. Plnit jejich sny a přání bude nově studio ŠKODA DESIGN India pod vedením Caroline Liehrové.

Největším úkolem designového studia v indické Púně v čele s designérkou Caroline Liehrovou z oddělení Color & Trim bude přizpůsobit designový jazyk ŠKODY potřebám indického trhu. Jakým směrem česká automobilka míří, naznačuje výrazná studie ŠKODA VISION IN, která se představila na počátku února.

ŠKODA VISION IN představena. V Česku se ale prodávat nebude

„Nejde o to, že by se vkus místních zákazníků dramaticky lišil, ale podmínky na indickém trhu jsou odlišné od toho, co známe. A ano, indičtí zákazníci jsou trochu odvážnější,“ vysvětluje Caroline Liehrová přímo v interiéru studie VISION IN. Koncept představil různé detaily, které můžeme očekávat i u sériového provedení SUV pro Indii. Už z vnějšku zaujme svou zářivou oranžovou barvou, výrazné a teplé tóny převládají i v interiéru.

„Oranžová barva je pro Indy velmi důležitá a atraktivní,“ říká Liehrová a vysvětluje, že tato barva hraje významnou roli v jejich duchovním životě. Známý hinduistický bůh Krišna je většinou zobrazován v oranžovém oděvu a oblečení stejné barvy obecně nosí i buddhističtí mniši a svatí. Oranžová barva zkrátka patří k nejvyšším stupňům osvícení.

A ještě jedna zajímavost ohledně barev: černé automobily nejsou v Indii zdaleka tak oblíbené jako v Evropě. Indové dávají přednost bílému laku, který je tu nejprodávanější, a to nejen kvůli horkému podnebí. „Černá představuje nedostatek světla a smrt, stejně jako v Evropě – tradiční barva truchlení je ovšem bílá,” říká designérka.

Přečtěte si také:  ŠKODA AUTO je již po 18. oficiálním hlavním partnerem Tour de France

Úzká spolupráce s dodavateli

Pro Caroline a její tým bude v Indii prvním úkolem doladění detailů před začátkem výroby nového SUV pro indický trh. „Prakticky pro všechny materiály, které jsme vyvinuli a chceme je v autě využít, máme místní dodavatele,” říká Liehrová, spokojená, že všichni dodavatelé plní vysoké kvalitativní standardy. „Chceme být maximálně efektivní, a proto je přítomnost v jejich blízkosti velkou výhodou. Můžeme takto s dodavateli intenzivněji pracovat na chytrých řešeních,“ dodává.

Caroline-Liehrova-Skoda-Vision-in-Indie- (1)
Caroline Liehrová s Norbertem Weberem, vedoucím designu interiéru

Nové vedoucí designového centra v Púně bude pomáhat několik dalších lidí, kteří dobře znají místní trh a potřeby zákazníků. Uplatnění ve studiu najdou rovněž místní mladé talenty. Indické studio bude samozřejmě nadále úzce spolupracovat s pracovišti ŠKODY doma v Česku. „Já jsem v Indii jednoduše coby spojovací prvek a představitelka designového oddělení evropské mateřské společnosti,“ popisuje Liehrová svou roli s úsměvem.

Auto je zábava i status

Jedním z výsledků její práce by mělo být i to, aby se úsměvy v čím dál větší míře objevovaly i na tvářích indických zákazníků ŠKODY. „Naše působení v Indii by mělo místním zákazníkům přinést vyšší hodnotu a produkt lépe navržený s ohledem na jejich potřeby. ŠKODA je v Indii už teď vnímána jako silná evropská značka s kvalitním designem. Díky nám zákazníci získají trochu indičtější verzi vozů ŠKODA, které už nyní mají velmi rádi,“ vysvětluje Liehrová.

Přečtěte si také:  Autorizovaní prodejci vozů ŠKODA v pondělí opět otvírají své showroomy, servisy jsou již v plném provozu

Vozy ŠKODA si v Indii oblíbili díky jejich designu a zajímavým detailům stejně jako pro jejich praktické vlastnosti a bezpečnost. Z praktického hlediska pak musí oddělení designu řešit i pro Evropana nečekané detaily. Například klimatizace je v indických vozech opravdu stěžejní.

„Výdechy ventilace jsou důležité téma, musí vypadat bytelně a funkčně,“ říká Liehrová a doplňuje, že v indickém dusném vedru jede klimatizace uvnitř vozů neustále téměř naplno. „Na mě je pak v autě moc velká zima, já klimatizaci vypínám, ale Indové to tak mají rádi,“ směje se Liehrová.

Caroline-Liehrova-Skoda-Vision-in-Indie- (2)
Caroline Liehrová s vedoucím designu interiéru Norbertem Weberem a Kateřinou Vránovou, koordinátorkou Color & Trim ve ŠKODA Design

Zajímavým specifikem je i použití kůže. Zdálo by se, že ta hovězí je vzhledem k tomu, že je kráva v Indii posvátným zvířetem, autům na tamním trhu zapovězena. Ale tak tomu není. „Nesmí to být kravská kůže indického původu. Ale i tady je useň vnímána jako luxusní záležitost a zákazníci ji mají rádi,“ vysvětluje designérka překvapivý detail.

Inspirace a znalosti do Evropy

Indičtí zákazníci, co se designu týká, tak očividně mají trochu více odvahy než ti evropští, ale základní automobilové hodnoty, od praktičnosti a bezpečnosti po vnímání luxusu, zůstávají stejné. Z práce indického designového studia by pak mohla ŠKODA těžit i v domácím prostředí. Studie VISION IN totiž vzbudila velkou pozornost i na trzích, pro které není určena.

„Z reakcí jsme zjistili, že i evropský zákazník může být trochu odvážnější a možná by si také mohl koupit barevnější auto se vzory v interiéru, jakousi trochu exotičtější verzi,“ říká nadšeně Caroline Liehrová, sama oděná do pestrobarevných šatů. „Až dokončím svou misi v Indii, přivezu si znalosti zpět do Evropy a pokusím se je uplatnit v praxi,“ dodává s tím, že výměna zkušeností a přístupů je samozřejmě jedním z aspektů jejího působení v Púně. A ještě jednomu tématu se bude chtít věnovat: „Do budoucna bych se ráda zaměřila také na větší využití recyklovaných materiálů, které jsou i v Indii stále populárnější,“ uzavírá nová vedoucí ŠKODA DESIGN India.

Přečtěte si také:  ŠKODA OCTAVIA získala ocenění „Nejoblíbenější auto Švýcarů roku 2021“

Caroline Liehrová

Caroline-LiehrovaVe 32 letech povede německá specialistka na oblast Color & Trim designové studio ŠKODA AUTO v Indii. Pro oddělení designu české automobilky pracuje od roku 2018, z předchozí praxe již měla zkušenost s prací pro koncern Volkswagen i jiné automobilky. Ve ŠKODA AUTO začala na indických projektech pracovat trochu dílem náhody, ale částečně i díky tomu, že měla z dob studií s tamním prostředím zkušenost díky dvouměsíční stáži.


Caroline Liehrová Color & Trim koncept ŠKODA DESIGN India ŠKODA VISION IN

Podobné články:

  • Nejoblíbenější barvy modelů ŠKODA SCALA a KAMIQ jsou modrá Race a šedá Quarz
  • ŠKODA představuje nové logo, barvy i budoucí identitu
  • Nová ŠKODA KUSHAQ: Vůz světového formátu vyrobený v Indii
  • Nová ŠKODA SLAVIA se představuje. Prodávat se ale bude jen v Indii
  • ŠKODA AUTO balí díly určené pro Indii do biologicky rozložitelných fólií
  • ŠKODA KUSHAQ otevírá novou éru značky v Indii

On-line kalkulačky autopojištění

  • Kalkulačka: Povinné ručení
  • Kalkulačka: Havarijní pojištění
logo ŠkodaMagazín.cz
KONTAKT | REKLAMA | ODKAZY
Zásady používání souborů cookie
Jakékoliv kopírování obsahu nebo částí obsahu magazínu ŠkodaMagazín.cz je zakázáno, s výjimkou použití části obsahu s výslovným písemným (e-mailovým) svolením autorů nebo použití části obsahu formou citace. Články vyjadřují soukromý názor autora. Názory autora se nemusí ztotožňovat s názory redakce a vydavatele.

Mediální skupina:

logo ŠkodaMagazín.cz
© 2020 Pavel Srp, AutoMotoZprávy.cz
Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}