ŠkodaMagazín.cz
  • 🏠
  • Moderní škodovky
  • Staré škodovky
  • Magazín
  • Motorsport
  • Reportáže
  • Testy
  • Inzerce veteránů
  • Zásady cookies (EU)
20. 4. 2022

Auto roku 2021/2022 v České republice zná výsledky: ŠKODA FABIA je na stupních vítězů, ENYAQ iV zabodoval u veřejnosti

Auto roku 2021/2022 v České republice zná výsledky: ŠKODA FABIA je na stupních vítězů, ENYAQ iV zabodoval u veřejnosti
20. 4. 2022

ŠKODA FABIA se umístila na stupních vítězů v anketě Auto roku 2021/2022 v ČR. Nejnovější hatchback mladoboleslavské značky oslovil odbornou novinářskou porotu složenou z 23 motoristických žurnalistů, jejichž hodnocení ho vyneslo na 3. místo mezi šesticí finalistů. Letošní ročník tradiční soutěže pak přinesl mladoboleslavské automobilce ještě jeden úspěch. U veřejnosti zvítězil v kategorii střední SUV a crossover model ENYAQ iV.

Medailové umístění v prestižní národní anketě, v níž se po roční absenci výjimečně oceňovaly automobilové novinky za poslední 2 roky, podtrhuje veškeré přednosti nového modelu FABIA, který je aktuálně nejprodávanějším osobním vozem na českém trhu. Díky svým vyváženým vlastnostem zaujal odbornou porotu. Opět se tak ukázalo, že jde o velmi oblíbený automobil, který zcela vyhovuje požadavkům tuzemských zákazníků.

Přečtěte si také:  ŠKODA AUTO je již podevatenácté oficiálním hlavním partnerem Tour de France

Hlasování v anketě Auto roku 2021/2022 v České republice, kterou pořádá Svaz dovozců automobilů (SDA), probíhá ve dvou liniích. V jedné svého favorita volí veřejnost, která vybírá nejlepší automobily v jednotlivých kategoriích. V hlavní části pak rozhoduje odborná porota složená ze zástupců významných českých médií. ŠKODA FABIA se na základě hlasování umístila v silné konkurenci na 3. místě. Absolutním vítězem se stal model BMW i4, na druhém místě skončil model Subaru Outback . Za modelem FABIA následovaly Opel Astra, Peugeot 308 a Dacia Jogger. Model ENYAQ iV si odnesl vítězství v kategorii středních SUV a crossoverů z hlasování veřejnosti.

Autem roku 2021/22 v České republice se stalo BMW i4. Druhé skončilo Subaru Outback a třetí je Škoda Fabia

„Vážíme si všech získaných vavřínů, FABIA potvrdila svou oblíbenost na českém trhu. Je pro nás důležité ale i hlasování veřejnosti a vítězství modelu ENYAQ iV, který je pro nás zásadním modelem budoucnosti. Mezi elektromobily si letos drží tržní podíl 40 %, což je skvělý výsledek, na němž chceme dále stavět,“ říká Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky ŠKODA AUTO.

Přestože ŠKODA FABIA vstoupila na český trh teprve v závěru loňského roku, opanovala už žebříček nejprodávanějších vozů v České republice. Stejně jako porotci i zákazníci oceňují její kvality v rámci segmentu A0. Nejčastějším důvodem pro koupi je přesvědčivý poměr ceny a užitné hodnoty, nízké provozní náklady a velkorysý vnitřní prostor. K tomu přidává ještě velmi emocionální vzhled, vylepšené jízdní vlastnosti a mnoho sofistikovaných asistenčních systémů. ŠKODA FABIA, která narostla na délku 4108 mm a stala se celkově dospělým vozem, spočívá na koncernové modulární platformě MQB A0. Objem zavazadlového prostoru, který byl nadprůměrný už v předchozí generaci, se zvětšil o dalších 50 l na rekordních 380 l.

Ujeli jsme první kilometry s novou generací Škody Fabia

ŠKODA FABIA je úspěšná nejen na domácím kolbišti, ale i v zahraničí. Čtenáři německého motoristického časopisu auto motor und sport ji v rámci ankety Autonis vybrali jako nejlepší designovou novinku roku 2021 v kategorii malých vozů, kde se prosadila mezi šesti konkurenty. V čtenářské anketě “Auto Trophy”, kterou pořádá německý odborný časopis Auto Zeitung, zase triumfovala v kategorii importovaných malých vozů se ziskem téměř 30 % hlasů. V prestižní soutěži „Best Buy Car of Europe in 2022“, jejíž porotu tvoří 32 renomovaných novinářů z 32 evropských zemí, skončila mezi 7 nejzásadnějšími novinkami roku na skvělém 2. místě.

auto roku FABIA ocenění ŠKODA FABIA

Podobné články:

  • ŠKODA AUTO obnovuje výrobu ve svých závodech v České republice
  • Výsledky ŠKODA AUTO v prvním čtvrtletí výrazně ovlivnila pandemie koronaviru Covid-19
  • ŠKODA OCTAVIA se stala fleetovou novinkou roku, v anketě uspěly i další modely české automobilky
  • Nejlepší designová novinka roku 2021: ŠKODA FABIA vyhrála cenu Autonis v kategorii malých vozů
  • 24 nových vozů ŠKODA FABIA pro české autoškoly, ŠKODA AUTO se podílí i na vzdělávání řidičů
  • ŠKODA ENYAQ iV a ŠKODA SUPERB COMBI získaly šest ocenění v čtenářské anketě „Rodinné auto roku“

On-line kalkulačky autopojištění

  • Kalkulačka: Povinné ručení
  • Kalkulačka: Havarijní pojištění

Oblečení ŠKODA

logo ŠkodaMagazín.cz
KONTAKT | REKLAMA | ODKAZY
Zásady používání souborů cookie
Jakékoliv kopírování obsahu nebo částí obsahu magazínu ŠkodaMagazín.cz je zakázáno, s výjimkou použití části obsahu s výslovným písemným (e-mailovým) svolením autorů nebo použití části obsahu formou citace. Články vyjadřují soukromý názor autora. Názory autora se nemusí ztotožňovat s názory redakce a vydavatele.

Mediální skupina:

logo ŠkodaMagazín.cz
© 2020 Pavel Srp, AutoMotoZprávy.cz
Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}