ŠkodaMagazín.cz
  • 🏠
  • Moderní škodovky
  • Staré škodovky
  • Magazín
  • Motorsport
  • Reportáže
  • Testy
  • Inzerce veteránů
  • Zásady cookies (EU)
5. 12. 2020

ACI Rally Monza: posádky ŠKODA přežily zasněžené hory a udržují si 1. a 2. místo v kategorii WRC3

ACI Rally Monza: posádky ŠKODA přežily zasněžené hory a udržují si 1. a 2. místo v kategorii WRC3
5. 12. 2020

Ve druhé etapě ACI Rally Monza (3.–6. prosince 2020) hrálo hlavní roli počasí. Posádky ŠKODA zažily v kategoriích WRC2 a WRC3 úspěchy, ale také méně šťastné okamžiky. Ráno vedoucí posádka kategorie WRC2 Pontus Tidemand/Patrik Barth (S/S) bojovala s volbou správných pneumatik pro jejich vůz ŠKODA FABIA Rally2 evo, nakonec v sobotu večer skončila na druhém místě. Více štěstí měla dominantní posádka kategorie WRC3 Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (ŠKODA FABIA Rally2 evo) z Norska. Jejich vedení z předchozího dne bylo tak velké, že jim stačilo k tomu, aby si se stejnou volbou pneumatik udrželi nejvyšší umístění ve své kategorii. Při své stíhací jízdě posádka Oliver Solberg (S) se spolujezdcem Aaronem Johnstonem (IRL), jedoucí s podporou ŠKODA Motorsport, předjela posádku Lindholm/Mikael Korhonen za volantem privátně nasazeného vozu ŠKODA FABIA Rally2 evo a dostala se tak na druhé místo v kategorii WRC3.
Zatímco první etapa se jela kompletně uvnitř areálu závodního okruhu Monza, v sobotu se vozy vydaly do nedalekých hor. Přestože většina sněhu, se kterým se posádky setkaly před třemi dny během recce jízd (tréninkové jízdy za běžného provozu), alespoň na silnicích roztála, podmínky byly stále velmi zrádné. To byl důvod, proč se jednotlivé posádky lišily ve svých strategiích volby pneumatik.

Zatímco ostatní posádky v kategorii WRC2 zvolily pneumatiky do deště, do sobotního klání na prvním místě vstupující Pontus Tidemand vyjel na trať s vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo týmu Toksport WRT Team obutým do kombinace pneumatik do deště a na sníh. Když se týmy po třech rychlostních zkouškách na polední servis vrátily do Monzy, Tidemand se propadl na 4. místo. „Jednoznačně špatná volba pneumatik,“ potvrdil Tidemand. Ze stejného důvodu ztratil mnoho času také Andreas Mikkelsen, který si ale se svým vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo týmu Eurosol Racing Team Hungary své ranní vedení v kategorii WRC3 udržel. Svým prvním nejrychlejším časem na této rallye se týmem ŠKODA Motorsport podporovaný Oliver Solberg posunul na druhé místo ve své kategorii před Fina Emila Lindholma.

Přečtěte si také:  ŠKODA Motorsport uvádí sérii eSports. Umožňuje soutěžení mezi fanoušky a hvězdami rallye

Když se posádky vydaly zpátky do hor, bylo jasné, že dopolední náročné podmínky byly pouhým předkrmem ještě náročnějšího odpoledne. Nejdříve byla rychlostní zkouška 10 pro vozy kategorií WRC2 a WRC3 z důvodu dvou nehod a zablokování trati zrušena. Další rychlostní zkouška se jela na čerstvém sněhu. Tentokrát měl Pontus Tidemand na svém voze ŠKODA FABIA Rally2 evo správné pneumatiky. Nejrychlejším časem v dané kategorii se dostal na druhé místo v kategorii WRC2.

2020-ACI_Rally_Monza-2den- (1)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (2)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (3)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (4)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (5)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (6)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (7)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (8)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (9)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (10)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (11)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (12)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (13)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (14)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (15)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (16)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (17)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (18)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (19)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (20)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (21)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (22)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (23)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (24)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (25)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (26)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (27)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (28)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (29)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (30)
2020-ACI_Rally_Monza-2den- (31)

Potom, co byla další rychlostní zkouška z důvodu hustého sněžení zrušena, se posádky vydaly zpět do Monzy, kde byla v areálu závodního okruhu naplánována poslední rychlostní zkouška dne. Beze změn v pořadí měl nakonec Andreas Mikkelsen před druhým Oliverem Solbergem v kategorii WRC3 náskok 14,3 sekundy. „Byl to neskutečně náročný soutěžní den, ale pro nás dopadl dobře,“ řekl 19letý syn dřívějšího mistra světa Pettera Solberga. Solberg a Mikkelsen se se svými vozy ŠKODA FABIA Rally2 evo umístili mezi deseti nejrychlejšími posádkami celkově, a to včetně o přibližně 100 k silnějších vozů WRC. Konkrétně je Mikkelsen v celkovém pořadí šestý a Solberg sedmý. Mezi deset celkově nejrychlejších se dostal také soukromník Emil Lindholm jedoucí s vozem ŠKODA, který je aktuálně na 4. místě v kategorii WRC3. Fin měl štěstí, když se mu podařilo vypořádat s defektem, který jej potkal v 11. rychlostní zkoušce. Pneumatika zůstala na ráfku, takže dojel do cíle bez toho, aby musel měnit pneumatiku na trati.

Přečtěte si také:  Švédská rally: Mikkelsen, Gryazin a Lindholm budou s vozy ŠKODA bojovat o vítězství ve WRC2

Zatímco v kategorii WRC3 dominují posádky ŠKODA, Pontus Tidemand ztrácí na vedoucího jezdce kategorie WRC2 Madse Østberga (Citroën) 30,9 sekundy. Česká posádka Jan Kopecký/Jan Hloušek, jedoucí taktéž s vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo v týmu Toksport WRT Team, se drží na 3. místě kategorie WRC2. „Je to škoda, potřeboval bych tu dlouhou zrušenou rychlostní zkoušku. Už toho moc nezbývá. Nyní budu muset jet tak rychle, jak to bude možné,“ řekl Tidemand, který věděl, že musí Nora předstihnout, aby navázal na zisk titulu v kategorii WRC2 z roku 2017. Zbývají mu k tomu tři nedělní rychlostní zkoušky. Všechny se pojedou uvnitř areálu Královského parku v Monze a půjde o posledních 38,31 kilometru letošní sezóny.

Pořadí na ACI Rally Monza po 2. dni (WRC2)

  1. Østberg/Eriksen (N/N), Citroën C3 Rally2, 1.52:26,2 h
  2. Tidemand/Barth (S/S), ŠKODA FABIA Rally2 evo, +30,9 s
  3. Kopecký/Hloušek (CZ/CZ), ŠKODA FABIA Rally2 evo, +1:11,4 min
  4. Fourmaux/Jamoul (F/B), Ford Fiesta Rally2, +26:26,5 min

Pořadí na ACI Rally Monza po 2. dni (WRC3)

  1. Mikkelsen/Jæger (N/N), ŠKODA FABIA Rally2 evo, 1.51:07,8 h
  2. Solberg/Johnston (S/IRL), ŠKODA FABIA Rally2 evo, +14,3 s
  3. Huttunen/Lukka (FIN/FIN), Hyundai i20 Rally2, +48,3 s
  4. Lindholm/Korhonen (FIN/FIN), ŠKODA FABIA Rally2 evo, +1:46,0 min
  5. Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (PL/PL), ŠKODA FABIA Rally2 evo, +3:06,9 min
  6. Bulacia Wilkinson/Der Ohannesian (BOL/ARG), Citroën C3 Rally2, +4:16,8 min
Přečtěte si také:  Rally Bohemia: Kopecký a Hloušek dojeli s vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo na 2. místě. Vyhráli Pech s Uhlem

Číslo dne: 29,8

Když se na 11. rychlostní zkoušce zastavily stopky při průjezdu Pontuse Tidemanda a jeho spolujezdce Patrika Bartha, ukázaly, že tato dvojice na 10,9 kilometru dlouhém úseku byla o 29,8 sekundy rychlejší než nejbližší soupeř v kategorii WRC2. Vedoucí posádka FIA Mistrovství světa kategorie WRC2 obula svůj vůz ŠKODA FABIA Rally2 evo promyšleně na kombinaci dvou pneumatik do sněhu a dvou do mokra. Konkurence měla na všech čtyřech kolech pneumatiky do mokra.

ACI Rally Monza motorsport rally škoda ŠKODA FABIA Rally2 evo škoda motorsport

Podobné články:

  • ACI Rally Monza: chytrá taktika se osvědčila, posádky ŠKODA vedou po prvním dni ve WRC2 a WRC3
  • ACI Rally Monza: ŠKODA zakončila sezónu 2020 FIA Mistrovství světa dvojitým vítězstvím ve WRC3
  • ACI Rally Monza: závěrečná soutěž FIA Mistrovství světa se silnou účastí posádek s vozy ŠKODA
  • Chorvatská rallye: Posádky ŠKODA na 1. a 2. místě ve WRC3 a Mikkelsen udržel celkové vedení v kategorii WRC2
  • Italská rallye na Sardinii: Po první etapě dvě posádky ŠKODA na prvních místech WRC2 a WRC3
  • Italská rallye na Sardinii: Posádky ŠKODA budou bojovat o vítězství v kategoriích WRC2 a WRC3

On-line kalkulačky autopojištění

  • Kalkulačka: Povinné ručení
  • Kalkulačka: Havarijní pojištění
logo ŠkodaMagazín.cz
KONTAKT | REKLAMA | ODKAZY
Zásady používání souborů cookie
Jakékoliv kopírování obsahu nebo částí obsahu magazínu ŠkodaMagazín.cz je zakázáno, s výjimkou použití části obsahu s výslovným písemným (e-mailovým) svolením autorů nebo použití části obsahu formou citace. Články vyjadřují soukromý názor autora. Názory autora se nemusí ztotožňovat s názory redakce a vydavatele.

Mediální skupina:

logo ŠkodaMagazín.cz
© 2020 - 2023 | Pavel Srp, AutoMotoZprávy.cz
Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}