ŠkodaMagazín.cz
  • 🏠
  • Moderní škodovky
  • Staré škodovky
  • Magazín
  • Motorsport
  • Reportáže
  • Testy
  • Inzerce veteránů
  • Zásady cookies (EU)
11. 6. 2020

100letá historie zákaznické péče Škoda: Od servisů ELKA až k eMobilitě

100letá historie zákaznické péče Škoda: Od servisů ELKA až k eMobilitě
11. 6. 2020

Koupě nového automobilu je velkou událostí, která působí radost. Ovšem že auto přináší i starosti, to věděli už Laurin s Klementem, zakladatelé automobilky ŠKODA AUTO, která letos slaví 125 let existence. O své zákazníky samozřejmě pánové pečovali od počátku, od roku 1920 k tomu měli dokonce speciální společnost, která se o poprodejní služby zákazníkům starala.

Jmenovala se ELKA, název a logo vycházely z fonetického přepisu původního zkráceného názvu automobilky Laurin & Klement. Už v dobách, kdy byl automobil průkopnickou novinkou, nabízela ELKA svým zákazníkům služby špičkové kvality.

Kromě možnosti servisu vozů „doma“ v Mladé Boleslavi například v červnu roku 1920 otevřela opravnu automobilů na velmi neobvyklém místě: v Praze přímo na Malé Straně ve Valdštejnské jízdárně, která dnes slouží pro výstavy Národní galerie. Kromě servisu aut prodávala ELKA zákazníkům také pneumatiky, náhradní díly nebo zánovní vozy.

1920_leto_var0-1920x1325
1920: Opravna firmy ELKA v Praze. A to přímo na Malé Straně ve Valdštejnské jízdárně

Dnes na více než stoletou tradici navazuje divize automobilky ŠKODA Originální díly a řada oddělení, která mají poprodejní služby na starosti. Tak jako dříve, i dnes se s poprodejními službami (označovanými také jako aftersales) zákazník nejčastěji setká v dealerství automobilky nebo v autorizovaném servisu ŠKODA. Nakoupit některé doplňky pro svůj vůz ovšem mohou zákazníci i v e-shopu.

Přečtěte si také:  Co vzejde z toho, když dáte dohromady zamrzlé jezero ve Švédsku, mistra volantu a plně elektrickou škodovku? Dva nové světové rekordy!

Podpora servisu

„Oddělení poprodejních služeb v dealerstvích a samostatných servisech sítě ŠKODA zajišťují údržbu, záruční i pozáruční opravy vozidel nebo opravy po nehodách. Starají se také o prodej náhradních dílů, příslušenství a u novějších vozidel o podporu konektivity a elektromobility,“ vyjmenovává záběr služeb vedoucí Servisní služby ČR Karel Starý.

Automobilka jako taková zajišťuje pro toto kompletní portfolio podporu. Předepisuje například standardy pro vybavení servisu, připravuje návody a zajišťuje školení servisních techniků na všechny modely. Dále zajišťuje podporu ze strany skladu náhradních dílů, marketing servisních služeb a řadu dalších činností. Prostřednictvím oddělení péče o zákazníka pak sleduje i spokojenost zákazníků. Servisy jsou samozřejmě motivovány k tomu, aby poskytovaly špičkové služby, se kterými budou zákazníci spokojeni.

Direct_reception-1920x1280
Tak jako dřív, i dnes poprodejní služby nabízí hlavně dealerství automobilky nebo v autorizované servisy ŠKODA.

I když se na samotném principu oprav osobních automobilů v zásadě mění jen málo, služby přesto procházejí v posledních letech významným vývojem. Velmi k tomu přispívá trend digitalizace. Majitelé vozů ŠKODA vybavených konektivitou tak například mohou využívat balíčky služeb ŠKODA CONNECT – už samotný jejich nákup je další poprodejní službou. Skrze ŠKODA CONNECT pak může zákazník nejen ovládat některé funkce vozu, ale také řídit svůj kontakt se servisem.

Přečtěte si také:  Elektrické vozy Škoda Enyaq iV najezdily ve službách českého předsednictví EU přes 120 tisíc kilometrů

Vozidla umí v případě poruchy nebo blížícího se intervalu pravidelné servisní prohlídky odeslat informaci do „mateřského“ servisu, který pak sám zákazníka osloví s nabídkou termínu přistavení vozu. Už tedy není nutné žádné objednávání do servisu, na které řada majitelů zapomene, a když se objednává na poslední chvíli, horko těžko shání volný termín.

Výzva jménem eMobilita

Dalším trendem poslední doby je elektrifikace, na niž servisní a další služby samozřejmě reagují. „Servisy musely investovat významné částky do nového vybavení a také samozřejmě ohledně elektrovozů proškolit veškerý personál. A mechanici, kteří na elektrifikovaných vozech pracují, navštěvují speciální školení,“ říká Karel Starý.

Car-diagnostic-1-1920x1280
Digitalizace a elektrifikace — ani ty se servisu nevyhýbají

Novinkou jsou u autorizovaných zastoupení ŠKODA také veřejné dobíjecí stanice pro elektromobily a plug-in hybridní vozy. Jsou přístupné i mimo otevírací dobu servisů a dealerství. Zastoupení automobilky pak zákazníkovi poskytne podporu při výběru vhodného způsobu nabíjení vozu v domácnosti nebo ve firmě, například prostřednictvím instalace wallboxu nebo dovybavením vozu vhodným kabelem.

„U plug-in hybridních ani čistě elektrických vozů se nemění pravidelné servisní intervaly,“ dodává Karel Starý. Jen obsah prohlídky se podle něj liší. Blízké vztahy se zákazníky tak zůstávají zásadní prioritou, tak jako za časů značky ELKA.

Přečtěte si také:  ŠKODA tiskne místo součástek na tajné prototypy na své 3D tiskárně respirátory

Zdroj a foto: Škoda

aftersales elka historie servis škoda

Podobné články:

  • Zákaznické týmy ŠKODA Motorsport vybojovaly v sezóně 2021 po celém světě více než 20 titulů
  • Škoda vybrala důležité modely ze své 125leté historie a přidala i posla budoucnosti
  • Modely ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA SUPERB získaly titul „Vůz roku s pohonem všech čtyř kol“
  • Nová ŠKODA ENYAQ iV vystavena ve ŠKODA Muzeu
  • 8. ročník veteránské rodinné jízdy zaměstnanců ŠKODA AUTO s názvem ŠKODA Classic Tour proběhl s rekordní účastí
  • ŠKODA vstupuje v Česku do automobilového esportu – startuje on-line seriál virtuálních turnajů ŠKODA eRally Cup

On-line kalkulačky autopojištění

  • Kalkulačka: Povinné ručení
  • Kalkulačka: Havarijní pojištění
logo ŠkodaMagazín.cz
KONTAKT | REKLAMA | ODKAZY
Zásady používání souborů cookie
Jakékoliv kopírování obsahu nebo částí obsahu magazínu ŠkodaMagazín.cz je zakázáno, s výjimkou použití části obsahu s výslovným písemným (e-mailovým) svolením autorů nebo použití části obsahu formou citace. Články vyjadřují soukromý názor autora. Názory autora se nemusí ztotožňovat s názory redakce a vydavatele.

Mediální skupina:

logo ŠkodaMagazín.cz
© 2020 Pavel Srp, AutoMotoZprávy.cz
Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}